عصر بازار

بانک مرکزی ونزئلا برای دور زدن تحریم در ترکیه طلا استخراج می‌کند

عصر اعتبار- وزیر معدن ونزوئلا گفت: برای پرهیز از تحریم های آمریکا در ترکیه اقدام به استخراج طلا می کنیم.

بانک مرکزی ونزئلا برای دور زدن تحریم در ترکیه طلا استخراج می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، «ویکتور کانو» وزیر معدن ونزوئلا گفت: بانک مرکزی ونزوئلا به منظور دوری جستن از تحریم های آمریکا که مانع از انجام عملیات های بانکی این کشور در سوئیس می شود، اقدام به استخراج طلا در ترکیه خواهد کرد.

    وی گفت: این یک توافقی است که بین ترکیه و بانک مرکزی ونزوئلا منعقد شده است. وزیر معدن ونزوئلا تصریح کرد که این توافق در حال انجام گرفته توسط کشورهای همپیمان ونزوئلا است. «کانو» گفت: تصور کنید با توجه به شرایط فعلی اگر طلا به سوئیس ارسال کنیم چه اتفاقی می افتد و سپس به ما گفته می شود که به خاطر تحریم ها طلا ها باید اینجا بمانند. 

    بانک مرکزی ونزوئلا در حال خرید طلا از معادن کوچک در جنوب این کشور است و سپس استخراج این فلز گرانبها به عنوان پشتوانه پولی مورد استفاده قرار می گیرد. ونزوئلا به دنبال مستحکم کردن ذخایر بین المللی خود است که در پی بحران اقتصادی این کشور کاهش پیدا کرده است.

    وزیر معدون ونزوئلا به شرکت یا شرکت های خاص ترکیه ای یا مقدار طلای استخراج شده، اشاره ای نکرد. وی خاطر نشان کرد ونزوئلا در سال 2018 میلادی 9.1 تن طلا از معادن کوچک خریداری کرده است. طلاها بعد از اینکه در ترکیه استخراج می شوند به ونزوئلا برگردانده می شوند تا به عنوان بخشی از دارایی بانک مرکزی این کشور ذخیره شوند.
    در حال حاضر، ونزوئلا با تحریم های شدید آمریکا روبرو است و شهروندان آمریکایی هم از خرید اوراق قرضه منتشر شده توسط شرکت های دولتی ونزوئلا منع شده اند و «نیکولاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا گفته که این اقدامات به عنوان جنگ تجاری علیه کاراکاس است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی