عصر بازار

ماجرای پولدارترین و خسیس‌ترین زن آمریکا که به جادوگر شهرت دارد! +تصاویر

عصر اعتبار- پیرزنی تنها، هر روز از یک خیابان بالا و پایین می‌رفت و در اوج خساست عنوان پولدارترین زن آمریکا را با خود یدک می‌کشید.

ماجرای پولدارترین و خسیس‌ترین زن آمریکا که به جادوگر شهرت دارد! +تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اوایل قرن 20 زنی به نام" Henrietta Howland Robinson" معروف به"Hetty Green" در نیویورک زندگی می کرد که در اوج خساست عنوان پولدارترین زن آمریکا را با خود یدک می کشید اما از او به نام خسیس ترین زن آمریکا نیز در کتاب گینس یاد شده است.

    این زن سالخورده با پوششی سیاه،کهنه و کثیف همراه با وصله پینه های فراوان روزهای متوالی از خیابان" Wall Street" قدم زنان عبور می کرد و مردم به خاطر ظاهر مرموز و وحشتناکش به او جادوگر خیابان وال استریت می گفتند.زنی که پس از مرگش در سال 1916 میزان ثروت او حدود 200 میلیون دلار برآورد شد.

    جادوگر وال استریت متولد سال 1834 در ماساچوست بود که خانواده اجدادی اش از راه صید نهنگ و تجارت آن پولدار شده بودند، این زن که  تک‌فرزند بود از دو سالگی به خاطر بیماری مادرش نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود فرستاده شد تا تحت نظر آنها بزرگ شود.

    پدربزرگ او بسیار خسیس بود و به خاطر ضعف در بینایی،زمانی که نوه اش  6 ساله شد، از او  برای خواندن مقالات اقتصادی کمک می گرفت تا اینکه این کودک به 13 سالگی رسید و به طور کامل اختیار حساب و کتاب پدربزرگ را به دست گرفت.

    هنگامیکه"Hetty" به سن 16 سالگی رسید به مدرسه الیزا رفت و تا سه سال بعد با غلط های املایی فراوان  به تحصیل در آنجا ادامه داد اما در حساب و کتاب او هیچ ایرادی پیدا یافت نمی شد زیرا او عاشق عدد و رقم بود. زمانی که تحصیل او به پایان رسید، به سرمایه‌گذاری روی آورد و 1200 دلاری که پدرش برای خرید لباس به او داده بود  را به عنوان سرمایه مورد استفاده قرار داد و این آغاز قدم نهادن وی در جهان تجارت بود.

    در سال 1860 مادر این دختر جان خود را از دست داد و تمام چیزی که برای او به ارث رسید 8 دلار بود، مدتی بعد خاله او نیز درگذشت و از آنجا هم 20 دلار به عنوان میراث نصیب "Hetty" شد اما از مرگ عمه اش در کمال ناباوری هیچ چیزی به او نرسید چرا که همه چیز به یک موسسه خیریه اهدا شد.

    دخترک حسابگر اما در این مورد آرام نگرفت و با مراجعه به یک دفتر وکالت و تهیه وصیت نامه جعلی موفق به تصاحب 600 هزار دلار از دارایی‌های  عمه‌اش نیز گشت هر چند که تردید یک قاضی کار دست او داد و شخصی به نام رابینسون مندل با پیگیری این پرونده موفق به اثبات حیله او شد اما "Hetty" با ازدواج با مردی حسابگر به نام هنری گرین مانند خودش، تغییر نام خانوادگی از رابینسون به گرین و تن دادن به پیشنهاد او برای سفر به لندن موفق به فرار از چنگ قانون شد.

    این زوج در لندن زندگی تازه خود را آغاز کردند و صاحب دو دختر نیز شدند، زن خسیس به همسرش هشدار داد که هیچ حقی نسبت به اموال او ندارد و حسابشان کاملاً از هم جداست؛ پس در فرصتی مناسب اقدام به سرمایه گذاری تازه و مستقل برای خود کرد در حالی که روز به روز ثروتش افزایش می یافت.

    او تمرکز خود را روی خرید اوراق قرضه در جنگ داخلی آمریکا گذاشت در حالی که بسیاری از تاجران و افراد مقتصد از ترس اوضاع نابسامان، از این اقدام خودداری کردند و این همان برنگ برنده ای بود که نصیب این زن شد. حرکت به موقعی که شرایط را برای سرمایه کذاری او در راه آهن آمریکا هم فراهم کرد، چرا که دیگر آب ها از آسیاب افتاده بود و او به کشور خودش بازگشت.

    همسر  این زن خسیس هم از شرارت او در امان نماند زیرا در بانکی کار می کرد که "Hetty" در آن سهامدار بود  و بی‌خبر از همه جا به خاطر وامهایی که زن مذکور  به وی می داد، بدهی‌هایش سر به فلک زد تا اینکه تمام ثروتش را یک جا به هتی واگذار نمود، پس از این اتفاق هم یک حمله ناگهانی قلبی کارش را برای همیشه یک سره کرد.

    دیگر "Hetty"خسیس ترین و ثرومندترین زن آمریکا بود که روایات بسیار از خساست های او در تاریخ ثبت شده است.به عنوان مثال، تا نیمه های شب وقت صرف کردن برای پیدا کردن یک تمبر، مصرف نکردن آب گرم برای جلوگیری از هزینه ها، عدم استفاده از وسایل گرمازا در سرمای زمستان اما از همه بدتر زمانی بود که پسر او در کودکی دچار شکستگی پا شد و به خاطر اینکه مادرش او را به درمانگاه خیریه با امکاناتی نا مناسب برد در بزرگسالی به مشکل بزرگی برخورد کرد، بنا برخی روایت پایش برای همیشه قطع شد و طبق بعضی روایات دیگر پایش تا آخر عمر کج جوش خورد.

    سرانجام این زن در سال 1916 جان خود را از دست داد و برای همیشه از سکه ها، اوراق بهادار و اسکناس هایش خداحافظی کرد که دلیل مرگش هم بسیار قابل تامل بود. بنا بر گزارشات، او در حال جر و بحث با یک خدمتکار درباره باز ماندن شیر و هدر رفتن آب بوده که بر اثر فشار عصبی ناگهان سکته می کند. بد نیست بدانید فرزندان او پس از مرگش از تمامی ثروتش برای لذت بردن از زندگی استفاده کردند و آخرین بازمانده او یعنی دخترش نیز در سال 1948 جان خود را از دست داد که او نیز باقی مانده میراثش را قبل از مرگ به موسسه تکنولوژی ماساچوست بخشید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو