عصر بازار

ترامپ چین و اروپا را متهم به دستکاری ارز ملی و نرخ بهره کرد

عصر اعتبار- رییس جمهور آمریکا گفت: چین و اروپا در حال دستکاری غیر قانونی پول ملی خود هستند و نرخ بهره را پایین نگه می دارند تا آمریکا از دور رقابت دور بماند.

ترامپ چین و اروپا را متهم به دستکاری ارز ملی و نرخ بهره کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری خود چین و اتحادیه اروپا را متهم به دستکاری پول ملی و نرخ بهره خود کرد. ترامپ در توئیتر خود نوشت: ایالات متحده در حال حاضر به خوبی عمل می کند و باید از حقوق خود حفاظت کند تا هر آنچه را که از طریق دستکاری غیر قانونی ارز و قراردادهای تجاری که برای آمریکا سودمند نبوده اند را دوباره به دست بیارود.

    به گفته ترامپ، چین، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها در حال دستکاری پول خود هستند؛ ضمن اینکه نرخ بهره را کاهش می دهند؛ در حالی که آمریکا به دنبال افزایش نرخ بهره است و دلار قدرتمندتر می شود و به طور کلی این موضوع ما را از رقابتی بودن دور می کند و مثل همیشه در یک زمین نابرابر هستیم.

    این اظهارت ترامپ در بحبوحه بالا گرفتن اختلافات تجاری میان آمریکا و شرکای تجاری این کشور به میان آمده است. بر همین اساس در روزهای اولیه زمامداری ترامپ، وی از پیمان شراکت ترانس پسفیک خارج شد و از آن به عنوان سرقت میلیون ها شغل از آمریکا یاد کرد؛ ضمن اینکه خواستار مذاکره دوباره بر سر پیمان نفتا شد.

    ترامپ وعده کاهش شکاف عمیق کسری تراز تجاری واشنگتن-پکن را داده و ماه گذشته هم 34 میلیارد دلار تعرفه اضافی بر روی کالاهای وارداتی از چین اعمال کرد. البته چین هم مقابله به مثل کرد. بر پایه این گزارش، آمریکا تعرفه اضافی بر روی فولاد و آلومنیوم هم وضع کرده که موجبات دلسردی همپیمانان خود را فراهم کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی