عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ارز مسافرتی به سفرهای خاص تخصیص پیدا کند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید باید بین سفر علمی و درمان با سفر سیاحتی تفاوت قائل شد و در شرایط جنگ اقتصادی به سفر تفریحی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخصیص نداد.

ارز مسافرتی به سفرهای خاص تخصیص پیدا کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به احتمال حذف ارز مسافرتی، اظهار داشت: باید برای مسافرت تعریفی ارائه شود در حال حاضر سفرهای درمانی، تحصیلی، پژوهشی و سیاحتی وجود دارد به نظر می رسد درست نیست برای سفر به آنتالیا ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص پیدا کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه در شرایط سخت ارزی به سر می بریم، بیان داشت: با تفکیک مسافرت ها و توجه به هدف سفر می توان ارز مسافرتی را به سفرهای مهم  مانند دانشجویی، علمی و درمانی اختصاص داد.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی در این بار که در صورت حذف ارز مسافرتی، مسافر باید ارز قاچاق تهیه کند، گفت: دولت به صورت موقت فعالیت صرافی ها را محدود کرد و اعلام داشت خرید و فروش ارز در بازار آزاد قاچاق محسوب می شود؛ اما اعتقاد داریم باید صرافی ها به چرخه خرید وفروش ارز برگردند و قیمت ارز براساس تعادل عرضه و تقاضا تعیین شود.

    وی با تاکید براینکه باید صرافی های به حلقه واسط بین مردم و بازار برگردند، ادامه داد: باید قبول کرد اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومان به مسافر و دارو دور از انصاف است و در شرایط سخت ارزی باید بین اینکه ارز به مسافر اختصاص پیدا کند با بیمار یکی را انتخاب کرد.

    لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه جنگ اقتصادی از بدترین جنگ ها است، گفت: در شرایطی که تلاش می شود ارز وارد کشور نشود و محدودیت هایی در این زمینه داریم حذف ارز مسافرتی اجتناب ناپذیر است.

    این نماینده مجلس بیان داشت: قبول دارم که در تخصیص ارز در فضای ثبت سفارش اتفاقات نادرستی رخ داد که باید با متخلفان این امر برخورد قاطع داشت به همین جهت فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی این تخلفات نشستی در نظر گرفته است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در شرایطی که با محدودیت ارزی مواجه هستیم اقدامات درستی انجام دهیم، نمی شود در این شرایط واردات به روال عادی صورت گیرد، اعتقاددارم که محدودی ارزی حسن هایی هم دارد چرا که به دنبال آن می توان تولید کالای ایران را تقویت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی