عصر بازار

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

اختصاص ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به کمیته امداد خراسان رضوی

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: طی سال جاری ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و رونق اقتصادی در مناطق روستایی به خراسان رضوی اختصاص یافت.

اختصاص ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به کمیته امداد خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حبیب‌الله آسوده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید کمیته امداد ششتمد که با حضور جمعی از مسؤولان برگزار شد با بیان اینکه امروزه یکی از مهم‌ترین وظایف ما ارائه بهترین خدمات به مردم جامعه است، گفت: مسؤولیت همانند امانتی گران‌بها است و در این بازه زمانی باید مسؤولیت خودمان را به‌ خوبی برای خدمت به محرومان جامعه انجام دهیم.

    وی افزود: در حال حاضر با اتحاد و وحدت در تمامی مناطق شهری و روستایی همانند سال‌های گذشته باید در مقابل جنگ اقتصادی ایستادگی کنیم و جنگ اقتصادی شرایط سخت و بدتری دارد.

    مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی بیان کرد: وجود ولایت‌فقیه در نظام جمهوری اسلامی مانع از شکست ملت ایران در مقابل اهداف شوم و پلید استکبار جهانی شده است.

    آسوده با بیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) محرومیت‌زدایی و رسیدگی به محرومان جامعه است، ادامه داد: در برخی از مواقع به دلیل سوء مدیریت‌ها در مباحث اقتصادی کشور دچار مشکل می‌شویم که باید رسیدگی به محرومان در دستور کار قرار گیرد.

    وی از کمک 23 میلیارد تومانی مردم استان در قالب صدقات طی سال گذشته به کمیته امداد خبر داد و گفت: کمک‌های صدقات تنها در محل شهرستان هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان به شهرستان دیگری منتقل نمی‌شود.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت 650 میلیارد تومان اعتبار به‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اختصاص یافت که برای اجرای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سطح استان هزینه شده است.

    آسوده خاطرنشان کرد: اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) برای درمان، احداث مسکن، خریداری هزینه نوعروسان، آموزش، ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و خودکفایی هزینه می‌شود.

    وی، مردمی شدن کمیته امداد را یکی از سیاست‌های مهم این نهاد طی سال جاری دانست و بیان کرد: حدود 40 هزار واحد مسکونی محرومان خراسان رضوی نیازمند مقاوم‌سازی و مرمت است و احداث مسکن‌های محرومان استان بااعتبار دولتی 40 سال زمان می‌برد، بنابراین برای احداث مسکن محرومان به‌مشارکت خیرین نیک‌اندیش نیازمند هستیم.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان رضوی با اشاره به‌وجود 50 هزار فرزند یتیم و محسنین در خراسان رضوی، تصریح کرد: مردم برای تأمین هزینه‌های فرزندان ایتام و محسنین باید مشارکت بیشتری با کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته باشند.

    آسوده با اشاره به رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر توانمندسازی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، گفت: طی سال جاری 126 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و رونق اقتصادی در مناطق روستایی به خراسان رضوی اختصاص یافت.

    وی افزود: متأسفانه برخی با انتشار کلیپ‌هایی به دستاوردهای امام خمینی(ره) در خصوص راه‌اندازی کمیته امداد هجوم می‌آوردند و به‌دنبال احساس بدبینی مردم نسبت به فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

    دو هزار و 900 خانوار زیر پوشش کمیته امداد در منطقه شششتمد

    در ادامه رئیس اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) ششتمد نیز گفت: منطقه ششتمد با گستردگی زیاد یکی از محروم‌ترین مناطق استان خراسان رضوی است و خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) نگاه ویژه‌ای برای محرومیت‌زدایی در این منطقه دارد.

    احمد اکبری افزود: در حال حاضر دو هزار و 900 خانوار در منطقه ششتمد زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند.

    وی بیان کرد: کمیته امداد ششتمد از لحاظ نیروی انسانی دچار کمبود شدید است که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی این معضل جدی رفع شود.

    رئیس اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) ششتمد بیان کرد: طی سال گذشته 199 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد ششتمد پرداخت شده است.

    اکبری تصریح کرد: در سال گذشته 21 مورد مسکن محروم در منطقه ششتمد مقاوم‌سازی شده و در راستای حمایت از مناطق محروم در سال جاری به 100 مورد مقاوم‌سازی مسکن افزایش یافته است.

    گفتنی است؛ در پایان این مراسم ابراهیم خطیب به‌عنوان رئیس جدید کمیته امداد ششتمد معرفی و از احمد اکبری سرپرست سابق این نهاد تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی