عصر بازار

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس:

ایجاد بازار ثانویه ارز تنها راهکار برای ساماندهی بازار نیست

عصر اعتبار- نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تداوم حباب قیمتی در بازار ارز، سکه و طلا انتقاد کرد.

ایجاد بازار ثانویه ارز تنها راهکار برای ساماندهی بازار نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سید حسن حسینی شاهرودی درباره وضعیت قیمت ارز و طلا در بازار، گفت:اینکه صعودی شدن نرخ ارز، بازارهای مختلف را با چالش جدی روبرو کرده،موضوعی است که بارها تکرار شده؛ اما هدف از بیان نقدها در این زمینه ساماندهی بازار توسط دولت بوده است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:راه اندازی بازار ثانویه  حرکت مثبتی برای ساماندهی بازار ارز است؛ اما باید پذیرفت این اقدام کافی نیست و در این راستا باید سیاست های تکمیلی و نظارتی نیز انجام شود، نباید فراموش کرد بازار ثانویه ارز  کم عمق نباشد.

    نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:کمیسیون اقتصادی مجلس روی ایجاد بازار متشکل ارزی تاکید داشت  و اگر این بازار از ماه های قبل ایجاد می شد حداقل مانع از تشکیل حباب قیمتی در بازار ارز،سکه و  طلا می شد.

    نباید با سیاست دستوری بازارها را کنترل کرد

    حسینی شاهرودی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود:اینکه حباب قیمت سکه و ارز تداوم داشته باشد بیانگر ضعف در مدیریت بازار است و مسئولان اقتصادی باید به این وضعیت خاتمه دهند.

    وی ادامه داد:در مصاحبه های قبلی نیز این موضوع را مطرح کردم که نباید با سیاست دستوری بازارها را کنترل کرد بنابراین باید براساس مولفه های اقتصادی سیاست های اقتصادی برای مدیریت بازار ارز، سکه و  طلا باید اتخاذ شود.

    نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان ساخت:تداوم حباب قیمتی در بازار ارز و سکه طلا باعث تلاطم در بازارهای مختلف شده به نحوی که گرانی در بازارهایی مانند بازار اقلام خوراکی و کالاهای ضروری، موضوع امرار معاش خانوارها را با سختی روبرو کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی