عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهان؛

افت دلار و سهام تداوم یافت

عصر اعتبار- با انتقادات ترامپ از سیاست‌های فدرال‌رزرو، دلار امروز به پایین‌ترین نرخ برابری خود در بیش از ۲ هفته اخیر افت کرد؛ در همین حال با نگرانی از تنش‌های تجاری، بازار سهام آسیایی پایین آمد.

افت دلار و سهام تداوم یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، با انتقادات ترامپ از سیاست‌های فدرال‌رزرو، دلار روز دوشنبه به پایین‌ترین قیمت خود در بیش از 2 هفته اخیر افت کرد و در همین حال، با نگرانی از تنش‌های تجاری بیشتر، سهام آسیایی پایین آمد.

    جمعه شب، ترامپ از تقویت ارزش دلار انتقاد کرد و اتحادیه اروپا و چین را به دستکاری ارز خود متهم کرد.

    این گفته‌ها در کنار تهدیدات او درباره وضع تعرفه‌های جدید بر واردات آمریکا از چین باعث به وجود آمدن موج گسترده‌ای از فروش سهام شد و روز جمعه شاخص‌های سهام اروپایی و آمریکایی علی‌رغم اعلام درآمدهای بالا توسط شرکت‌ها، افت کردند.

    سهام آسیایی هم معاملات روز دوشنبه خود را تحت تاثیر همین موج شروع کردند؛ نیکی ژاپن 1.4 درصد سقوط کرد.  سهام استرالیا 0.1 درصد افت کردند و سهام نیوزلند 0.4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    با باز شدن بازارهای چین در سطحی پایین تر از معاملات قبلی ، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه بدون ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، اندکی بالا آمد.

    شاخص دلار تا به این‌جای معاملات امروز 0.2 درصد افت کرد و در برابر 6 ارز مهم جهان به 94.25  واحد رسید.

    اما تا به این‌جای امسال شاخص دلار 2.4 درصد رشد کرده است.

    حالا نگاه سرمایه‌گذاران به دیدار مهم روز چهارشنبه ترامپ با جانکلود جانکر، رییس کمیسیون اروپا، معطوف شده است که قرار است در کاخ سفید برگزار شود، دیداری که نتیجه مذاکرات آن می‌تواند تاثیر بزرگی بر ضعف ریسک‌پذیری بگذارد که باعث افت بازارهای سهام شده است.

    در برابر ین، دلار برای سومین روز متوالی افت کرد و به نرخ 110.85 ین رسید. این ضعیفترین نرخ آن از 11 جولای تا کنون است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی