عصر بازار

تا سال ۲۰۳۰ میلادی؛

سبقت اقتصادهای بزرگ آسیا از آمریکا با رشد ۲۸ تریلیون دلاری

عصر اعتبار- بانک توسعه سنگاپور در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد تولید ناخالص داخلی ۱۰ اقتصاد برتر آسیا تا سال ۲۰۳۰ میلادی با رقم ۲۸.۳۵ تریلیون دلار از آمریکا پیشی خواهد گرفت.

سبقت اقتصادهای بزرگ آسیا از آمریکا با رشد ۲۸ تریلیون دلاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک توسعه سنگاپور در گزارشی اعلام کرد انتظار می رود رشد اقتصادی 10 اقتصاد اصلی آسیا یعنی چین، هنگ کنگ، هند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و تایلند تا سال 2030 میلادی به بیش از 28 تریلیون دلار برسد. 

    در همین حال این بانک سنگاپوری برآورد کرد که تولید ناخالص داخلی این 10 کشور آسیایی تا سال 2030 میلادی به 28.35 تریلیون دلار برسد؛ در حالیکه تولید ناخالص داخلی آمریکا 22.33 تریلیون دلار خواهد بود.

    بانک توسعه سنگاپور اعلام کرد این شرایط برای سرمایه گذاری در آسیا نه کافی و نه ضروری است و بطور کلی سرمایه گذاری بویژه با چشم انداز افق بلند مدت نمی تواند بر پایه یک شاخص باشد. 

    بطور کلی چشم انداز اقتصادی آسیا روشن است؛ اگرچه برخی از کشورهای این منطقه با موضوعات رایجی از جمله تغییرات اقلیمی، افزایش نابرابری، وخیم تر شدن فضا برای تجارت و اختلال فناوری که می تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد، روبرو می شوند.

    بانک توسعه سنگاپور اعلام کرد برخی از پویایی هایی که توسعه اقتصادی در میان کشورهای آسیایی را حمایت می کردند در دهه های اخیر تضعیف شده اند؛ ضمن اینکه تغییرات زیادی در فضای بین الملل وجود دارد. 

    این بانک سنگاپوری در گزارش خود آورده که جمعیت جوان چالش هایی را در  ارتباط با اشتغالزایی با توجه به سطح بالای بیکاری در برخی از کشورهای آسیایی ایجاد می کند که منجر به ایجاد چالش اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می شود.

    کشورهایی مانند هند و فیلیپین نیاز به تمرکز بالا بر روی اشتغالزایی برای جمعیت جوان خود دارند و از طرفی هم کشورهای سالخورده مانند سنگاپور، ژاپن و چین می توانند این مشکل را با بکارگیری فناوری های نوین حل کنند. 

    بر پایه این گزارش، افزایش در پیش گرفتن سیاست حمایتی توسط اقتصادی های جهانی تهدیدی برای جریان سرمایه گذاری در آسیا خواهد بود و سیاست حمایتی تاثیر معنا داری بر روی چشم انداز اقتصادی قاره کهن می گذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو