عصر بازار

مدیرکل بیمه سامان مطرح کرد؛

تمرکز یک شرکت بیمه‌ای بر روی خانواده

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه سامان با بیان اینکه این بیمه سعی دارد تا تمرکز فعالیت های خود را بر خانواده‌ها متمرکز کند گفت که انجام تعاملات اتکایی به شرکت‌های بیمه مبتنی بر بستر دیجیتال و همچنین اعطا کد یکتا به بیمه‌نامه‌ها که با بیمه شخص ثالث اتومبیل شروع شده و به بیمه نامه های درمان و آتش سوزی نیز به زودی تعمیم پیدا می کند.

تمرکز یک شرکت بیمه‌ای بر روی خانواده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمدرضا ضرابیه عصر امروز (یکم مرداد) با بیان اینکه اگر ما به صورت متمرکز توجه خود را بر یکی از انواع بیمه‌ها بگذاریم موفق تر عمل خواهیم کرد گفت: بیمه‌های خانواده محصول جدید بیمه سامان است ما در هیئت مدیره تصمیم گرفته‌ایم که در زمینه مشاوره مالی بیمه و ارائه خدمات به خانواده‌ها تمرکز بیشتری بگذاریم. ما در آموزش سعی می‌کنیم تا پوشش بیمه‌ای را روی خانواده‌ها متمرکز کنیم.

    صنعت بیمه به سمت دیجیتالی شدن می‌رود

    ضرابیه با بیان اینکه ما اعتقاد داریم دیجیتالی شدن بخش یا بخش هایی از چرخه ارزش صنعت بیمه کشور اجتناب ناپذیر است گفت: به نظر ما صنعت بیمه کشورمان از اقبال بسیار خوبی برخوردار است به این علت که می توان گفت نهاد ناظر این صنعت یعنی بیمه مرکزی پرچمدار توسعه دیجیتال در دولت الکترونیک و در صنعت بیمه است و فعالیتهای بیمه مرکزی در حوزه Digital Transformation از سالها قبل آغاز شده و به نتایج منحصر بفردی هم دست پیدا کرده است. استقرار سیستم سنهاب (سامانه نظارت و هدایت الکترونیک صنعت بیمه) توسط بیمه مرکزی، انجام تعاملات اتکایی به شرکتهای بیمه مبتنی بر بستر دیجیتال و همچنین اعطا کد یکتا به بیمه نامه‌ها که با بیمه شخص ثالث اتومبیل شروع شد و به بیمه نامه های درمان و آتش سوزی نیز به زودی تعمیم پیدا می‌کند، همه بخشی از دستیافت‌های توسعه الکترونیک این صنعت توسط بیمه مرکزی است.

    او با بیان اینکه سهم بازار شرکت بیمه سامان در حال حاضر در بازار بیمه های زندگی 6 درصد و در بازار بیمه های غیر زندگی حدود 2 درصد است ادامه داد: بر اساس برنامه راهبردی 5 ساله شرکت برای سالهای 1396 تا 1400، شرکت بیمه سامان برنامه ریزی کرده است تا سال 1400 در بیمه‌های زندگی 15 درصد سهم از بازار و در بیمه‌های غیر زندگی 6 درصد سهم از بازار کشورمان داشته باشد. ما پیش بینی می کنیم بازار بیمه کشور ظرف چهارسال آینده (تا پایان سال 1400) بصورت متوسط حداقل رشد سالانه 20 درصدی را تجربه کند و به همین علت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای افزایش سهم شرکتمان از بازار بیمه در هر رشته بیمه رشدی متناسب با اهداف و بیشتر از رشد بازار داشته باشیم.

    تلاش داریم به صورت تخصصی در هر حوزه عمل کنیم

    او با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم منطبق با توسعه بازار، کیفیت خدمات مان را نیز افزایش دهیم برنامه ریزی کرده ایم گفت: تلاش داریم تا به صورت “تخصصی” در هر حوزه عمل کنیم. به عنوان مثال در حوزه ارزیابی خسارت تا جای ممکن از خدمات ارزیابان مستقل خسارت بصورت برون سپاری شده استفاده می‌کنیم تا علاوه بر ایجاد تعاملی منصفانه و تعادلی بی طرفانه در ارزیابی خسارات در راستای منافع بیمه گذاران بتوانیم با تمرکز بر فعالیت اصلی مان که همان مدیریت ریسک است، کیفیت خدمات مان در خسارت را نیز افزایش دهیم. در حوزه فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری نیز از خدمات متخصصین بصورت برون سپاری شده بهره می بریم و این روش را برای سایر فعالیتهایی که بر اساس تحلیل های چرخه ارزش (Value Chain) شرکت بیمه قابلیت برون سپاری دارند استفاده خواهیم کرد.

    او در نهایت با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی شرکت بیمه سامان بر روی ارائه خدمات به خانواده ها تمرکز دارد گفت: بیمه های زندگی، اتومبیل، درمان خانواده، منازل مسکونی و تلفن همراه در واقع روش هایی هستند که با ارائه آنها تلاش می‌کنیم ریسک خانواده‌های ایرانی را کاهش دهیم. تحقیقات بسیاری در بیمه سامان انجام شده است که چگونه بتوانیم بهترین پوشش بیمه ای را به خانواده های ایرانی ارائه کنیم. در روش‌های قدیم صرفاً بر فروش بیمه نامه تمرکز می‌شد، لیکن بیمه سامان منطبق با روش های جدید همواره برای ایجاد ارزش واقعی برای مشتریان خود اقدام می کند. اگر خانواده به محصول بیمه‌ای نیاز ندارد نباید آن را به ایشان فروخت. محصولاتی که خانواده‌ها به آن احساس نیاز می‌کنند باید  با قیمتی به ایشان فروخته شود که بنظر ایشان پرداخت آن مبلغ برای آن خدمت صرف می کند. همچنین کانالهای توزیع و دسترسی مشتریان به خدمات می بایست با توجه به نیاز و سلیقه ایشان طرح ریزی و نه مبتنی با روشهای قدیمی انجام کار ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو