عصر بازار

عضو شورای پول و اعتبار خبر داد؛

پرداخت ارز مسافرتی قطع نمی‌شود بلکه به بازار ثانویه سپرده می‌شود

عصر اعتبار- خوشایند حکومت این است که تا زمانی که سیستم بتواند ارز مسافرتی را تأمین کند این ارز تامین شود و بر مردم سخت گرفته نشود.

پرداخت ارز مسافرتی قطع نمی‌شود بلکه به بازار ثانویه سپرده می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر ایران، محمدرضا تابش عضو شورای پول و اعتبار در مورد احتمال  حذف ارز مسافرتی گفت: وقتی کشور با مشکلات حاد و شدید ارزی مواجهه باشد قطعا تامین دارو، گندم، برنج و مایحتاج ضروری مردم در اولویت است و اختصاص ارز باید برای تامین این کالاها باشد .

    نماینده اردکان در مجلس گفت: در واقع پرداخت ارز قطع نمی شود بلکه به بازار ثانویه سپرده می شود؛ یعنی عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند و بر این مبنا ارز توسط دولت تامین می شود.

    این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد بازار ثانویه ارز که در حال حاضر بوجود آمده است متعادل شدن میزان قیمت ها و میزان توزیع و عرضه ارز است.

    وی افزود: متناسب با نیاز فعالین اقتصادی که کالاهای آنها در گروه‌های دوم به بعد قرار می گیرند و هم چنین متناسب با نیاز عامه مردم در بازار ثانویه ارز تامین شود و عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می کند.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: خوشایند حکومت این است که تا  زمانی که سیستم بتواند ارز مسافرتی را تأمین کند این ارز تامین شود و بر مردم سخت گرفته نشود ولی اگر عرضه ارز با توجه به تحریم ها و جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ما آغاز کرده است محدود شود لذا باید در این شرایط تصمیم عاقلانه گرفته شود و ارز فقط به کالاهای اساسی و استراتژیک اختصاص پیدا کند و ضرورتی به پرداخت آن برای مسافرت های تفریحی افراد نیست .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی