عصر بازار

تسهیلات جدید امارات برای سرمایه‌گذاران خارجی

عصر اعتبار- کابینه امارات با لایحه اصلاح قوانین ویزا و اعطای رویداد ۱۰ ساله به سرمایه‌گذاران و نیروی کار ماهر خارجی موافقت کرد.

تسهیلات جدید امارات برای سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دفتر ثبت احوال و شهروندی فدرال امارات امروز اعلام کرد با تقاضای کابینه این کشور برای معرفی سیستم جدید صدور روادید برای سرمایه گذاران و نیروی کار ماهر خارجی موافقت شده است. پیشتر اعلام شده بود در تغییرات جدید ویزای 10 ساله برای این 2 گروه صادر می شود که هدف از آن افزایش جذابیت امارات برای سرمایه گذاران و استعدادهای برتر از سراسر جهان است.

    نیروی کار ماهر مورد اشاره در این لایحه شامل متخصصان پزشکی، دانشمندان، محققان در زمینه‌های فنی و افراد مبتکر است. کابینه امارات هم چنین دستورالعمل جدیدی برای دانشجویان خارجی صادر کرده است که گرفتن اقامت پس از تحصیل را برای آنان ساده‌تر می‌کند.

    در یکی دیگر از این تغییرات مهم، به اتباع خارجی اجازه داده شده است مالکیت 100 درصدی بر بنگاه‌های داخل خاک امارات داشته باشند. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم-ولیعهد امارات و حاکم دبی- از وزارت اقتصاد خواسته است تا پایان امسال قوانین جدید را اعمال کند.

    لازم به ذکر است امارات امسال دست به تغییرات بسیار گسترده ای در ساختار اقتصادی خود زده است که هدف از آن کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و متنوع سازی اقتصادی عنوان می شود. علاوه بر قوانین مربوط به اتباع خارجی، دولت با اعمال مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی و فراهم کردن شرایط بهتر برای حضور بانوان، در حال متنوع سازی بخش‌های اقتصادی خود است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی