عصر بازار

گام ترکیه برای افزایش تجارت با گروه بریکس به ۷۰ میلیارد دلار

عصر اعتبار- رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام کرده است که در نظر دارد حجم تجارت کشورش با گروه بریکس(متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) را از ۶۰.۷ میلیارد دلار کنونی به ۷۰.۳ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۸ افزایش دهد.

گام ترکیه برای افزایش تجارت با گروه بریکس به ۷۰ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دهمین اجلاس سران کشورهای عضو ائتلاف اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس از روز گذشته در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آغاز شده و اردوغان به نمایندگی از ترکیه و به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی در این اجلاس شرکت می کند.
    رئیس جمهوری ترکیه مهمان ویژه دهمین نشست سران کشورهای گروه بریکس شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و در حاشیه این نشست دیدارهای دوجانبه ای با نخست وزیر هند و روسای جمهوری چین، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی خواهد داشت.
    خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که اردوغان و سران کشورهای گروه بریکس در مذاکرات خود بیشتر موضوع اقتصاد جهانی و تجارت بین الملل را مطرح خواهند کرد که این موضوع برای ترکیه که قصد تنوع بخشیدن به شرکای خود را دارد، یک مزیت خواهد بود.
    اردوغان پیش از سفر خود توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ترکیه با کشورهای عضو این گروه را از جمله اهداف خود برای شرکت در نشست سه روزه سران گروه بریکس اعلام کرد.
    دهمین دور این اجلاس سران کشورهای گروه بریکس با موضوع 'بریکس در آفریقا: همکاری برای توسعه و تقسیم رفاه در چهارمین انقلاب صنعتی' در حال برگزاری است.
    ابوبکر سالم، رئیس انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (MÜSİAD) در آفریقای جنوبی در این رابطه به خبرنگار آناتولی گفت که دعوت بریکس به لحاظ برخورداری از ساختار قدرتمند و تاثیرگذار و نفوذ روز افزون آن، فرصت مهمی برای ترکیه به شمار می رود.
    وی با بیان این که قدرت اقتصادی کشورهای عضو بریکس در سال 2030 مجموع قدرت کشورهای اروپایی را پشت سر خواهد گذاشت، افزود: ترکیه به عنوان یک کشور در حال رشد می تواند در این روند سهیم شده و سیر تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی جهانی را سرعت ببخشد.
    پل آی مالافن سفیر آفریقای جنوبی در آنکارا نیز در مصاحبه با خبرنگار آناتولی حضور ترکیه در اجلاس ائتلاف اقتصادهای نوظهور (بریکس) را باعث تقویت این گروه دانست و گفت: ترکیه به عنوان شریک استراتژیک و رهبر منطقه به این اجلاس دعوت شده است.
    وی با بیان این که ترکیه متحد استراتژیک مهم در طرح راهبردی 'آفریقا 2063' و تقویت روابط و همکاری جنوب ـ جنوب است، حضور ترکیه در این اجلاس را باعث تقویت این بلوک اقتصادی دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو