عصر بازار

ایران محموله‌های نفت ارسالی به هند را بیمه می‌کند

عصر اعتبار- منابع صنعتی گفتند، پس از آنکه برخی شرکت‌های هندی به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ارائه خدمات بیمه‌ای به محموله‌های نفتی ایران را متوقف کرده اند، ایران پیشنهاد کرده که محموله‌های نفتی به مقصد هند را بیمه کند.

ایران محموله‌های نفت ارسالی به هند را بیمه می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، منابع صنعتی گفتند، پس از آنکه برخی شرکت‌های هندی به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ارائه خدمات بیمه‌ای به محموله‌های نفتی ایران را متوقف کرده اند، ایران پیشنهاد کرده که محموله‌های نفتی به مقصد هند را بیمه کند. این اقدام به تهران کمک خواهد کرد که عرضه نفت به دومین مشتری بزرگ خود را ادامه دهد.

    اکثر پالایشگاه‌ها در آسیا، که مقصد اصلی محموله‌های نفت ایران محسوب می‌شود، به تدریج در حال کاهش میزان خرید نفت خود از ایران هستند، زیرا می‌خواهند هنگام آغاز تحریم‌های آمریکا، دسترسی خود به سیستم مالی آمریکا را حفظ کنند.

    منابع آگاه گفتند، تهران اخیرا محموله‌های نفتی ارسالی به هند توسط تانکر‌های شرکت ملی نفتکش ایران را بیمه کرده است. تهدید آمریکا به تشدید تحریم‌ها موجب شده تا شرکت‌های کشتیرانی و بیمه ای، حاضر به ارائه خدمات به محموله‌های ایران نشوند.

    این منابع گفتند، شرکت ایندین اویل، بزرگترین پالایشگاه هند و شرکت بهارات پترولیوم، دومین پالایشگاه بزرگ این کشور، خرید نفت از ایران توسط نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران را که تحت بیمه شرکت‌های ایرانی قرار دارند آغاز کرده اند.

    به گفته یک منبع صنعتی، شرکت ایندین اویل که قرار بود در سال 19-2018 روزانه 180 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند، پس از خودداری شرکت یونایتد ایندیا از ارائه خدمات بیمه ای، هفته گذشته نفت را با استفاده از سوپرتانکر دوون حمل کرده است.

    این منبع افزود، شرکت ایندین اویل به دنبال خرید نفت از ایران با شرایط مشابه در ماه اوت است و ایران مسئولیت حمل نفت تا بنادر هند را بر عهده گرفته است.

    یک منبع آگاه در شرکت بیمه یونایتد ایندیا تایید کرد که این شرکت ارائه خدمات بیمه‌ای به محموله‌های ایرانی را متوقف کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی