عصر بازار

دادخواست کارگران الکترونیکی می‌شود

آیین دادرسی کار اصلاح شد

عصر اعتبار- آیین‌ دادرسی کار از سوی شورای عالی کار اصلاح شد تا از این پس دادخواست‌های کارگران صرفا به صورت الکترونیکی پذیرفته شود.

آیین دادرسی کار اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اسماعیل ظریفی آزاد مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اصلاح آیین‌نامه دادرسی کار در نشست روز چهارشنبه شورای عالی کار گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام از کارگران و کارفرمایان در سامانه روابط کار از روز شنبه آغاز می‌شود و از این پس ثبت دادخواست کارگران و امور مربوط به دادرسی کار باید به صورت الکترونیکی انجام شود، نیازمند اصلاح آیین دادرسی کار بودیم.

    وی ادامه داد: اعضای شورای عالی کار این آیین‌نامه را با برخی اصلاحات و تغییرات به تصویب رساندند تا امکان ثبت دادخواست‌ها و دادرسی‌ کار از طریق سامانه جامع روابط کار امکان‌پذیر باشد.

    وی ادامه داد: یک هفته پس از آغاز ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار ثبت دادخواست و شکایات به صورت فیزیکی در ادارات کار پذیرفته می‌شود، اما با توجه به اصلاح آیین‌نامه دادرسی، به زودی دادخواست کارگران صرفا به صورت الکترونیکی از طریق سامانه پذیرفته خواهد شد.

     از روز شنبه کارگران و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان برای استفاده از خدمات الکترونیکی دفاتر پیشخوان ثبت‌نام کنند.

    بنابر اعلام مسئولان وزارت کار هفته اول ثبت‌نام‌ها مربوط به تهران است و بعد از آن در چند استان دیگر نیز ثبت‌نام از کارگران و کارفرمایان برای استفاده از سامانه جامع روابط کار امکان‌پذیر خواهد بود، بنابر زمان‌بندی اعلام شده یک ماه بعد از دوره آ‌زمایشی در چند استان این سامانه به صورت سراسری در اختیار کارگران و کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی