عصر بازار

بانک مرکزی اروپا حفظ نرخ بهره پایین را در دستور کار خود قرار داد

عصر اعتبار- بانک مرکزی اروپا اعلام کرد نرخ بهره را در سال ۲۰۱۹ میلادی حتی با وجود افزایش نرخ بهره در آمریکا، پایین نگه خواهد داشت.

بانک مرکزی اروپا حفظ نرخ بهره پایین را در دستور کار خود قرار داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی اروپا در حال پافشاری بر روی حفظ نرخ بهره پایین در سال آینده میلادی است. این در حالی است که حتی اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ماه های آینده افزایش دهد، سیاست بانک مرکزی اروپا تغییری نخواهد کرد.

    در همین حال بانک مرکزی اروپا که 19 کشور قاره سبز عضو آن هستند در آخرین جلسه خود در مقرر اصلی خود در فرانکفورت نرخ بهره و  بسته محرک پولی را بدون تغییر حفظ کرد.

    در همین حال ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس خبری در مورد اتهامات وارده به این بانک از سوی دونالد ترامپ که اروپا عمدا در حال کاهش ارزش یورو با پایین نگه داشتن نرخ بهره بمنظور کسب مزیت تجاری است، گفت: تلاش های بسته محرک پولی بانک مرکزی اروپا بازتاب پدیدار شدن اقتصاد اروپا و ایالات متحده از بحران مالی در دوره های مختلف است.

    اقتصاد منطقه یورو زمان زیادی را برای مستحکم شدن نداشته است و بنابراین نیاز به پایین نگه داشتن نرخ بهره است. دراگی گفت: چندین بار گفته ایم که نرخ ارز هدف سیاسی نیست. 

    سیاست های محرکی از قبیل نرخ بهره صفر می تواند یک ارز را تضعیف کند. اما رییس بانک مرکزی اروپا گفت: زمانیکه ارزش یورو در مقابل شرکای تجاری اروپا محاسبه می شود، واقعا حاکی از روند صعودی دارد. وی تصریح کرد، زمانیکه اقتصاد یورو دارای رشد پیوسته است، بسته محرک سیاست پولی معنادار همچنان یک نیاز تلقی می شود.

    بر پایه این گزارش، پیش از این بانک اروپا در جلسه قبلی خود در چهاردهم ژوئن اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی برنامه محرکی خرید اوراق  2.4 تریلیون یورو خود را پایان می دهد و نرخ بهره را تا تابستان 2019 بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی