عصر بازار

تصویب ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در بخش صنعت و معدن

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از آغاز امسال تاکنون در بخش صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید.

تصویب ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در بخش صنعت و معدن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ­ افروز بهرامی افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی به 23 طرح­­­ مربوط می شود که مراحل انتخاب زمین، ثبت شرکت و مجوز سرمایه گذاری را سپری­ کرده است. وی گفت: عمده این سرمایه گذاری ها از سوی شرکت های فرانسه، آلمان، ترکیه، هلند و اتریش انجام شده و در زمینه تولید مکمل های غذایی، محصولات ساختمانی، اوراق فشرده چوبی، کنسانتره میوه، کولر خودرو و شمش بیلت فولاد است.

    بهرامی افزود: اسفندماه پارسال نیز یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت، معدن و تجارت نهایی شد که البته مجوزهای نهایی آن در فروردین امسال دریافت شد. مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال فعالان خارجی بخش صنعت و معدن 307 میلیون دلار ارز در قالب سود سهام شرکت و اقساط تسهیلات دریافت و از کشور خارج کردند که این موضوع کاملا قانونی است. این شرکت ها با مبلغ های دریافت شده به ازای سود خود، دوباره سرمایه گذاری نکرده اند.

    تصویب 3.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت دوازدهم

    مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموع تصویب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت از آغاز سال 1396 تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون دلار بود که سهم دولت دوازدهم از آن به سه میلیارد و 300 میلیون دلار می رسد.

    به گفته بهرامی، از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون چین، ایرلند و عراق بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور ما را به خود اختصاص دادند که استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران بیشترین جذب این سرمایه را داشتند.

    این مقام مسئول افزود: بر پایه گزارش سال 2016 کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، ایران از رشد 64 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده است. جذب سرمایه خارجی برای حمایت از تولید ملی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد. پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی