عصر بازار

مدیر استان خوزستان بیمه سرمد خبر داد:

رشد ۲۰۰ درصدی در تولید حق بیمه شعبه خوزستان

عصر اعتبار- با توجه به پهناوری کشور عزیزمان ایران و ترکیب قومیت‌های مختلف در سراسر کشور، عملکرد شبکه فروش یک شرکت بیمه در میزان سودآوری آن شرکت بسیار موثر می‌باشد.

رشد ۲۰۰ درصدی در تولید حق بیمه شعبه خوزستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، چشم‌انداز بیمه سرمد با عنوان «هر ایرانی، یک بیمه‌نامه» ما را بر آن داشت که پای صحبتهای مدیران محترم استان‌ها بنشینیم تا از میزان شناخت مردم از خدمات بیمه‌ای در اقصی نقاط کشور با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و قومی آگاهی حاصل نموده و در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص صنعت بیمه قدم برداریم.
    بر همین اساس، به سراغ مانی پورعیسی مدیر استان خوزستان بیمه سرمد رفته‌ایم که عملکرد قابل قبولی را در مدت فعالیت از خود نشان داده‌اند؛ در ادامه شرح آن را می‌خوانید:

        با توجه به پتانسیل های استان خوزستان، این شعبه تا چه اندازه در مسیر چشم‌اندازهای تعیین شده پیش رفته‌است؟

    شعبه کارون با توجه به داشتن نیروها و شبکه فروش بسیار جوان و با انگیزه و همچنین وجود ظرفیت‌های بالقوه استان همچون برخورداری از معادن عظیم نفت و گاز، صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع بزرگ فلزی و صنایع کانی غیرفلزی (صنایع سیمان) و وجود نیروگاه‌های بزرگ آبی و حرارتی می تواند در زمینه تولید حق بیمه و کسب پرتفوی بیمه ای پیشتاز باشد.
    خوشبختانه تلاش در جهت بهبود عملکرد در طول زمان، یکی از مهمترین خصایص همکاران این شعبه است؛ شاید در نگاه اول این امر بیشتر شبیه شعار باشد؛ ولی کلیه همکاران اینجانب، جهت دستیابی به اهداف و چشم اندازه های از پیش تعیین شده در تلاشند و با ارائه خدمات بهینه به مشتریان، برند سرمد را همچون برند بانک صادرات ایران به عنوان سهامدار معظم خود در عرصه اقتصادی و صنعت بیمه کشور معتبر و ماندگار سازیم .

        چه موانعی را در مسیر تحقق اهداف شعبه پیش‌روی خود می‌بینید؟

    به عقیده اینجانب با داشتن حسن نظر، همدلی و تلاشهای مجدانه کلیه بدنه سرپرستی استان، هیچ مانعی نمی تواند مخل دستیابی به موفقیت و تحقق اهداف سازمانی گردد .

        در زمینه فروش بیمه‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در این زمینه چه فعالیت‌هایی را پیگیری کرده‌اید؟ در محدوده تحت مدیریت شما، عموم افراد تا چه اندازه از مزیت قرار گرفتن در پوشش بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آگاه هستند و برای خرید بیمه‌های زندگی تلاش می‌کنند؟

    در پاسخ به این سوال، اینجانب نیز فرصت را مغتنم شمرده و به نمایندگی از کل بدنه سرپرستی استان خوزستان اعم از ( همکاران شعبه و همچنین کلیه اعضای محترم شبکه فروش ) مراتب سپاس و قدردانی خود را از جناب آقای دکتر کاتب رئیس محترم هیات مدیره شرکت، جهت شناسایی بستر فروش بیمه نامه های زندگی در استان خوزستان و صدور دستور مبنی بر ارتقای سطح علمی شبکه فروش از طریق برگزاری دوره های آموزشی پیشرفته فروش بیمه نامه های زندگی در کوتاه ترین زمان ممکن در استان، اعلام دارم.
    در ادامه با توجه به شرایط کنونی صنعت بیمه و ضریب نفوذ بیمه های عمر و سرمایه گذاری در کشور، پیشنهاد می گردد از طریق سرمایه گذاری بیشتر در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در زمینه معرفی مزایای این بیمه‌نامه‌ها، نسبت به ترویج بیمه نامه های عمر و زندگی در میان آحاد مردم استان با همیاری شبکه فروش اقدام نماییم.

        از نظر شما جذب پورتفوی بیمه‌ای شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های غیر زندگی، در معرفی سایر خدمات شرکت و اقناع کارکنان آن مجموعه به خرید بیمه‌نامه‌های زندگی تاثیرگذار است؟

    بله با این استراتژی موافقم . شرکت بیمه سرمد به عنوان یک شرکت جوان و توانمند می تواند همچون گذشته با ارائه خدمات ارزنده و با محوریت توسعه فروش به واسطه تمرکز بر ارائه خدمات بهینه به بیمه گذاران بزرگ و کوچک، در مسیر اقناع کارکنان شرکت ها و بیمه گذاران بزرگ به خرید بیمه نامه های زندگی، گام های موثری بردارد .

        برای حل چالش‌هایی که شما را از اهدافتان دور می‌کند چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اید؟ ستاد مرکزی برای حل این چالش‌ها چه گام‌هایی را می‌تواند بردارد؟

    با توجه به شرایط کنونی صنعت بیمه در استان خوزستان و چالش های پیش روی بدنه فروش شرکت در این استان، در نظر داریم با انجام نظارت های مستمر و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی، سطح دانش فنی نمایندگان را ارتقا بخشیده و با کمک ستاد مرکزی در مسیر شناسایی محصولات و طرح های بیمه ای در سطح استان از طریق تبلیغات قدم برداریم .

        نسبت به سال گذشته، در زمینه صدور چه بیمه‌نامه‌هایی رشد داشته‌اید؟ آیا در هیچ زمینه‌ای رشد شعبه شما منفی بوده است؟ در صورت پاسخ مثبت دلایل منفی شدن رشد شعبه خود را ذکر کنید.

    جای بسی خوشحالی است که با در نظر گرفتن توان تمامی ارکان فروش سرپرستی استان خوزستان اعم از کلیه نمایندگان محترم شبکه فروش، همکاران محترم بانک صادرات استان خوزستان و همچنین زحمات کلیه همکاران سرپرستی بیمه سرمد این استان توانسته ایم در راستای ایجاد ترکیب پرتفوی متعادل و متوازن در بازه زمانی 4 ماهه نخست سال 1397 نسبت به مدت مشابه در سال 1396، میزان 197 درصد رشد را به لحاظ تولید حق بیمه در کلیه رشته های بیمه ای به دست آوریم .

        برای تقویت شبکه فروش در محدوده تحت سرپرستی خود چه برنامه‌هایی دارید؟ چه پیشنهادهایی برای ایجاد انگیزش بیشتر در میان نمایندگان و عوامل فروش مطرح می‌کنید؟

    بی شک توانمندسازی و توانبخشی شبکه فروش می تواند زمینه ساز تعالی سازمان گردد؛ لذا بدین منظور در گام نخست کمیته امور نمایندگان شعبه کارون با هدف نظارت مستمر و شناسایی نقاط ضعف و قدرت بدنه شبکه فروش تشکیل شد .

    برنامه های این کمیته عبارتند از :

    *نظارت مستمر نسبت به شناسایی و ارتقای شغلی افراد دارای قابلیت با استفاده از جدول رتبه بندی درون استانی، اعطای حدود اختیارات و اعمال استراتژی های تشویقی
    *ارتقای دانش فنی نمایندگان از طریق برنامه ریزی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی مستمر و کارآمد درون استانی
     *برگزاری جلسات هم اندیشی جهت ریشه یابی و شناسایی موانع پیش روی نمایندگان در فروش محصولات بیمه ای در استان و پیشنهاد راهکارهای کاربردی
     *واگذاری اختیارات به نمایندگان از طریق سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و معرفی محصولات و طرح های بیمه ای جدید در سطح استان و اشاعه فرهنگ بیمه در میان تمامی اقشار جامعه


        برگزاری جشنواره فروش و اجرای طرح‌های تشویقی برای نمایندگان، تا چه اندازه در افزایش فروش تاثیرگذار است؟

    همان طور که قبلا اشاره شد ، طراحی و برگزاری جشنواره های فروش و اجرای طرح های تشویقی برای نمایندگان می تواند موجب ایجاد انگیزه و ورود به عرصه های فروش رقابتی در بازار بیمه ای گردد . البته برگزاری چنین طرح هایی نباید باعث غفلت از موانع شناسایی شده پیش روی نمایندگان و مباحث زیر بنایی آموزش فروش گردد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی