عصر بازار

سبقت درآمدی غول های تجاری از تولید ناخالص داخلی کشورهای بزرگ

عصر اعتبار- آمارها نشان می دهد درآمد شرکت های غول جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی از تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای بزرگ سبقت گرفته است.

سبقت درآمدی غول های تجاری از تولید ناخالص داخلی کشورهای بزرگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، درآمد سالانه بعضی از شرکت های پرسود جهان از تولید ناخالص برخی از کشورها بیشتر است که در ذیل به برخی از آنها می پردازیم.

    شرکت وال مارت آمریکا که یک خرده فروش است در سال گذشته میلادی 486 میلیارد دلار درآمد داشت که این رقم بیش از تولید ناخالص داخلی ششمین اقتصاد بزرگ اروپا یعنی بلژیک با تولید ناخالص داخلی 468 میلیارد دلار است و اکنون وال مارت دارای بیست و چهارمین تولید ناخالص داخلی بزرگ جهان را در اختیار دارد.

    درآمد شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان بیشتر از تولید ناخالص داخلی شیلی است. فولکس واگن در سال 2017 میلادی 276 میلیارد دلار کسب درآمد کرد؛ در حالیکه تولید ناخالص داخلی شیلی در سال 2016 میلادی 250 میلیارد دلار ثبت شده و به عنوان یکی از کشورهای باثبات در منطقه آمریکای جنوبی شناخته می شود. شرکت فولکس واگن چهل و سومین تولید ناخالص داخلی بزرگ در جهان را دارد.

    شرکت اپل، غول فناوری آمریکا در سال 2017 میلادی درآمدی معادل 229 میلیارد دلار داشت که از تولید ناخالص داخلی پرتغال در سال 2016 میلادی که 205 میلیارد دلار بود، بیشتر است و اگر شرکت اپل یک کشور بود دارای چهل و هفتمین تولید ناخالص داخلی بزرگ جهان بود.

    آمازون در سال گذشته میلادی تقریبا 118 میلیارد دلار درآمد داشت و درآمد آن از تولید ناخالص داخلی کویت با رقم 111 میلیارد دلار بیشتر است و ثروت جف بزوس رییس این شرکت در ماه جاری میلادی 150 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. 

    آلفابت، شرکت مادر گوگل در سال 2017 میلادی با کسب درآمد 111 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی پورتوریکو با رقم 105 میلیارد دلار پیش افتاد و دارای پنجاه و نهمین تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می دهد.

    کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که علت اصلی چنین رشدی در شرکت ها به جهانی شدن بر می گردد؛ ضمن اینکه آمارها نشان می دهد که حقوق مدیران عامل در 50 سال اخیر بطرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده و شکاف عمیقی بین آنها و کارمندان در دریافتی ها به جای گذاشته است. 

    بر پایه این گزارش دریافتی، مدیر عامل وال مارت در سال 2017 میلادی در مجموع 22.8 میلیون دلار بود؛ در حالیکه این رقم برای کارمندان این شرکت بطور متوسط 19 هزار و 177 دلار ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو