عصر بازار

دانشجویان عتبات دینار دریافت خواهند کرد

عصر اعتبار- رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، گفت: طبق توافق سازمان حج و زیارت با بانک های سامان و پاسارگاد ارز زیارتی دانشجویان به عتبات عالیات برمبنای دینار خواهد بود اما هنوز قطعی نشده است.

دانشجویان عتبات دینار دریافت خواهند کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار است 250 دینار به مسافران عتبات اختصاص یابد، از آغاز نام نویسی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز (هفتم مرداد ماه) تا 14 ماه جاری خبر داد.

    وی شفاف نبودن سیاست ارزی درماه های اخیر را علت تاخیر در نام نویسی دریافت ارز زیارتی برای دانشجویانی که به عتبات می روند، اعلام کرد.

    حجت الاسلام فقیهی با اشاره به توافق سازمان حج و زیارت با بانک مرکزی در این ارتباط افزود: نرخی برای ارز تخصیصی تعیین شده اما بالا نیست و امیدواریم ثابت بماند.

    رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: همانند دوره های پیشین، زوج های دانشجو، استادان و کارکنان دانشگاه و دانشجویان مجرد می توانند در این دوره نیز ثبت نام کنند.

    وی با بیان اینکه روز 15 مرداد ماه قرعه کشی و اولین اعزام به عتبات یک هفته بعد از آن انجام می شود، اظهار داشت: تا اول آبان ماه سال جاری اعزام کاروان های دانشجویی ادامه داشته و سه روز قبل از اربعین اعزام ها به پایان می رسد.

    فقیهی با تاکید بر اینکه 186 کاروان برای نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در نظر گرفته شده است، گفت: 116 کاروان هوایی و 70 کاروان زمینی در این دوره به عتبات اعزام خواهند شد.

    تسهیلات 20 میلیون ریالی بانک ملت برای اعزام هوایی زائران دانشجو

    وی در ادامه میزان تسهیلات بانک ملت برای اعزام هوایی را 20 میلیون ریال و اعزام زمینی را 13میلیون ریال اعلام و یادآوری کرد: طی سال گذشته در دو نوبت 191 هزار نفر نام نویسی کردند که پس از قرعه کشی 22 هزار و 885 نفر در قالب 630 کاروان اعزام شدند.

    رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه بیش از نیمی از اعزام ها مربوط به دو وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری بوده است، اظهار داشت: طی دوره گذشته 62.2 درصد مجموع اعزامی ها برای اولین بار به عتبات مشرف شده بودند.

    وی با بیان اینکه تلاش شده که روحانیون و مدیران مجرب و دانشگاهیان را برای کاروان های اعزامی انتخاب شوند، گفت: برای هشت هزار نفر برنامه ریزی شده که در صورت بازگشت حجاج و افزایش پروازها به عراق، ظرفیت افزایش می یابد.

    وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در دوره قبل 15میلیون ریال وام در اختیار دانشجویان قرار داده و این میزان وام را امسال نیز اعطا خواهد کرد، با دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت نیز در این ارتباط در حال مذاکره هستیم.

    فقیهی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان زیاد است، درعین حال تصریح کرد: با توجه به کمبود ظرفیت امکان اعزام همه ثبت نام کنندگان وجود ندارد.

    وی در پایان این توضیح را نیز داد که تاریخ تعیین شده برای ثبت نام دانشجویان جهت اعزام به عتبات عالیات تمدید نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو