عصر بازار

با حضور وزیر بهداشت و رییس هیات مدیره گروه توسعه اقتصاد ملل؛

تفاهم نامه ساخت و تکمیل چندین بیمارستان بین وزارت بهداشت و موسسه اعتباری ملل، امضاء شد

عصر اعتبار- تفاهم نامه تکمیل و ساخت چندین بیمارستان در شهرهای تهران، مشهد و رشت با حضور وزیر بهداشت و رییس هیات مدیره گروه توسعه اقتصاد ملل وابسته به موسسه اعتباری ملل، به امضاء رسید.

تفاهم نامه ساخت و تکمیل چندین بیمارستان بین وزارت بهداشت و موسسه اعتباری ملل، امضاء شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت بهداشت، موضوع این تفاهم نامه شامل مشارکت وزارت و شرکت (گروه توسعه ملل وابسته به موسسه اعتباری ملل) در تکمیل ساخت، تجهیز و بهره برداری بیمارستان های مشارکت عمومی - خصوصی، صدور موافقت اصولی احداث بیمارستان در دو شهر مشهد و رشت، حمایت وزارت بهداشت از طریق معرفی شرکت به صندوق توسعه ملی با رعایت مقررات مربوطه و حمایت از بیمارستان های مشارکتی این تفاهم نامه، در جهت فاینانس خارجی است.

    براساس این گزارش، به موجب این تفاهم نامه، وزارت بهداشت و شرکت (گروه توسعه ملل وابسته به موسسه اعتباری ملل) به استناد ماده (27) قانون الحاق، برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی (2) دولت، مصوب سال 1393 و تبصره 19 قانون بودجه سال 1397 کل کشور و مصوبات هیات امنای دانشگاه های ذیربط به استناد ماده 1 قانون احکام دائمی کشور، نسبت به انجام مشارکت در احداث، تجهیز و بهره برداری این بیمارستان ها اقدام می کنند که شامل تکمیل و تجهیز بیمارستان آموزشی جایگزین شهدای تجریش تهران، احداث و بهره برداری بیمارستان آموزشی جایگزین معتضدی یا امام خمینی (ره) کرمانشاه و تکمیل و بهره برداری بیمارستان سرطان مجاور مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) تهران است.

    همچنین هر بیمارستان که موضوع این تفاهم نامه است به عنوان شخصیت حقوقی مستقل و در قالب شرکت پروژه ای که مفاد آن در قرارداد تعیین خواهد شد، نسبت به اخذ وام از موسسه اعتباری ملل بهره مند می شود و شرکت نسبت به مشارکت با وزارت اقدام خواهد کرد.

    بنابراین گزارش، وزارت بهداشت نسبت به اعطای موافقت اصولی دو واحد بیمارستانی در مشهد با ظرفیت 600 تا 800 تخت بیمارستانی اقدام خواهد کرد و علاوه بر این، حمایت های لازم به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ساخت بیمارستان شرکت در مشهد را از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی به عمل خواهد آورد. همچنین وزارت بهداشت نسبت به اعطای موافقت اصولی ساخت و بهره برداری بیمارستان خصوصی با ظرفیت 300 تخت در شهر رشت با رعایت مقررات لازم اقدام خواهد کرد.

    گفتنی است، این تفاهم نامه در 4 ماده به امضای دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر جوادی رییس هیات مدیره موسسه اعتباری ملل رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی