عصر بازار

مشاور وزیر اقتصاد خبر داد:

اجرای آزمایشی دریافت الکترونیکی مالیات املاک از دو ماه آتی

عصر اعتبار- مشاور وزیر اقتصاد از اجرای آزمایشی دریافت مالیات املاک به صورت الکترونیکی تا دو ماه آینده در تهران خبر داد.

اجرای آزمایشی دریافت الکترونیکی مالیات املاک از دو ماه آتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، نادر آریا مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری دولت الکترونیکی که در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: نسخه آزمایشی دریافت مالیات از املاک به صورت الکترونیک در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیکی و همراه  تا دوماه آینده در شهر تهران به عنوان سهر آزمایشی اجرایی خواهد شد و پس از موفقیت تاپایان سال به کل کشور گسترش  داده خواهد شد تا عموم مردم کشور از خدمات این سامانه بهرمند شوند.

    وی اظهار داشت:اخذ مالیات نقل و انتقال املاک با فراهم شدن زیرساخت‌های دولت الکترونیک تا پایان سال جاری در سراسر کشور اجرایی می‌شود و می‌تواند در این مبحث شفافیت ایجاد کند و از رانت‌ها جلوگیری شود.

    آریا با اشاره به بحث تفاهمنامه‌های انجام شده در حوزه دولت الکترونیک با وزارت اقتصاد گفت: در زمینه دولت الکترونیک 2 ماه پیش بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان فناوری اطلاعات تفاهم نامه‌ای منعقد شد و وظایف برای هرکدام برای توسعه دولت الکترونیک مشخص شده است.

    وی ادامه داد: اجرایی شدن زیرساخت دریافت الکترونیکی مالیات  در گرو نداشتن بدهی مالیاتی ملک و تعیین ارزش معاملاتی املاک است  بر همین اساس  سامانه‌ای برای اطلاع از نداشتن بدهی مالک در حال انجام است.

    وی تاکید کرد: سرویس‌های  لازم برای تعیین ارزش معاملاتی املاک نیز درحال پیاده سازی است و به زودی نسخه آزمایشی آن راه اندازی می شود.

    آریا تصریح کرد : نسخه آزمایشی دریافت مالیات از املاک به صورت الکترونیک در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیکی و همراه  تا دوماه آینده در شهر تهران به عنوان سهر آزمایشی اجرایی خواهد شد و پس از موفقیت تاپایان سال به کل کشور گسترش  داده خواهد شد تا عموم مردم کشور از خدمات این سامانه بهرمند شوند.

    به گفته وی، اجرای این طرح به مردم کمک خواهد کرد تا بدون نیاز به مراجعه به واحد های مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات ملک اقدام کنند.

    وی با بیان این که  23 پروژه اولویت دار در دولت برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تعیین شده و 5 طرح آن به وزارت امور اقتصاد و دارایی مربوط می شود، گفت: 33 پروژه کلیدی در بخش فناوری اطلاعات توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی دنبال می شود که 16 مورد آن مستقیم فناوری اطلاعات را در بر می گیرد و بقیه هم در ارتباط با فناوری اطلاعات است.

    آریا در پاسخ به این که برنامه وزارت اقتصاد برای بهره‌گیری از ارزهای رمزنگاری شده چیست، گفت: موضوع ارزهای رمز پایه  در دولت و هم در بانک مرکزی به جدیت دنبال می شود و بانک مرکزی تصمیم گیری نهایی را برعهده دارد و وزارت اقتصاد نیز از بهره گیری  و کمک این پدیده نوین در اقتصاد کشور حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی