عصر بازار

مدیرعامل بانک گردشگری توصیه کرد؛

افزایش موقت نرخ سود بانکی

استفاده از طلا در چرخه اقتصادی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک گردشگری بر لزوم افزایش نرخ سود بانکی به صورت موقت و کوتاه مدت در شرایط فعلی تاکید کرد.

افزایش موقت نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی اصغر سفری اظهار داشت: از زمانی که بحث کاهش نرخ سود بانکی مطرح شد، معتقد بودم که این موضوع بسیار حساس است و باید ریشه یابی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

    وی افزود: به لحاظ تئوری‌های اقتصادی در کاهش نرخ سود بانکی تردیدی نیست اما با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی فعلی و کاهش قدرت خرید مردم اعتماد سپرده گذاران کاهش پیدا کرده و منابع سپرده ای از بانک های خارج شده است.

    سفری با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی به صورت موقت و مقطعی و کوتاه مدت راهکار موثری خواهد بود، تصریح کرد: اکنون مردم به جای سپرده گذاری در بانک ها ترجیح می دهند قدرت خرید خود را در بازارهایی مانند طلا، دلار، سکه و مسکن حفظ کنند.

    مدیرعامل بانک گردشگری خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار همواره یکی از راه حل های جایگزین در این سال ها بوده است تا به جای ارائه پول به مردم از طریق سپرده بانکی، جریان گردش پول افزایش یابد که نهایتا منجر به سودآوری بهتر بانک ها و کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

    وی در خصوص موانع فعلی در نظام بانکی گفت: بانکداری خصوصی با چالش های بسیار جدی مواجه است و تمام هدف در سیستم بانکی ارائه راه حل به مسئولین در جهت کاهش مشکلات و تقویت نظام بانکی در سیستم اقتصادی فعلی است.

    سفری با بیان اینکه به تازگی مطالعاتی را جهت ارائه به مسئولین در دست تهیه دارم و از تجربه 40 ساله در نظام بانکی در این مطالعات استفاده کرده‌ام. اظهار داشت: این مطالعه در قالب 20 ماده به مشکلات فعلی نظام بانکی و ارائه راه حل ها متمرکز شده است. نحوه تعیین تکلیف بانک های بحران زده، روش های تسریع در وصول مطالبات و تعیین تکلیف مطالبات معوق از جمله موارد مورد بررسی در این سلسله از مطالعات است.

    نویسنده کتاب بانکداری 2 از مطالعه در طرح دیگری با عنوان استفاده از طلا در چرخه اقتصادی خبر داد و افزود: برای رونق بیشتر در اقتصاد و با توجه به تحریم های فعلی و محدودیت منابع این طرح می توان راه حلی مناسب ایجاد کرد که برای دارندگان منابع طلا و همین طور دست اندرکاران فعالیت های اقتصادی مفید و موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی