عصر بازار

نرخ بیکاری در منطقه یوروحدود ۱۰ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- نرخ بیکاری منطقه یورو تا پایان ماه ژوئن به ۸.۳ درصد رسید که در مقایسه با ۹ درصد مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در منطقه یوروحدود ۱۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا نیز به 6.9 درصد کاهش یافته است. این نرخ بیکاری کماکان پایین ترین نرخ ثبت شده در کشورهای عضو این منطقهاز ماه می سال 2008 محسوب می شود. هم چنین در مقایسه با ماه می نرخ بیکاری هم در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و هم در 19 کشور عضو منطقه یورو نسبتا بدون تغییر باقی مانده است.

    این دفتر تخمین زده است حدود 17.105 میلیون مرد و 13.57 میلیون زن در منطقه یورو تا پایان ماه ژوئن بیکار بوده اند. در مقایسه با ماه می، شمار شاغلان در اتحادیه اروپا 4000نفر و در منطقه یورو 14هزار نفر افزایش یافته است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هم شمار بیکاران در اتحادیه اروپا 1.657 میلیون نفر و در منطقه یورو 1.146 میلیون نفر کاهش داشته است.

    در بین کشورهای عضو، کمترین نرخ بیکاری متعلق به جمهوری چک با 2.4 درصد و آلمان با 3.4 درصد بوده است. از سوی دیگر بیترین نرخ بیکاری در یونان با 20.2 درصد و اسپانیا با 15.2 درصد مشاهده شده است.

    در مقایسه با سال قبل، بیشترین افزایش نرخ بیکاری در قبرس مشاهده شده است که نرخ بیکاری ان از 11 درصد به 8.2 درصد کاهش یافته است و پس از این کشور، پرتغال (از 9.1 درصد به 6.7 درصد) و کرواسی (از 11.1 درصد به 9.2 درصد) قرار دارند. استونی و اسپانیا از دیگر کشورهای موفق اروپایی در زمینه کاهش نرخ بیکاری بوده اند.

    تا پایان ماه ژوئن، 3.415 میلیون نفر از جوانان زیر 25 سال اروپایی بیکار بوده اند که 2.412 میلیون نفر آن ها ساکن منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار جوانان بیکار در اتحادیه اروپا 386هزار نفر و در منطقه یورو 266هزار نفر کاشه داشته است. نرخ بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا 15.2 درصد و در منطقه یورو 16.9 درصد بوده است.

    کمترین نرخ بیکاری جوانان متعلق به مالت با 5.5 درصد، آلمان با 6.2 درصد و هلند با 7.2 درصد بوده است و بالاترین نرخ بیکاری جوانان در یونان با 42.3 درصد، اسپانیا با 34.1 درصد و ایتالیا با 32.6 درصد مشاهده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو