عصر بازار

رئیس مجمع واردات مطرح کرد:

بازگشت دوباره تحریم‌ها و تاثیر آن بر مبادلات ایران و ترکیه

عصر اعتبار- رئیس مجمع واردات با بیان اینکه تحریم‌ قطعا ترکیب واردات و صادرات ایران و ترکیه را دستخوش تغییر می‌کند، گفت: تلاش‌های طرفین نشان از آن دارد که هر دو کشور می‌خواهند تجارت پایدار و پررونقی داشته باشند.

بازگشت دوباره تحریم‌ها و تاثیر آن بر مبادلات ایران و ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علیرضا مناقبی در مورد تجارت ایران و ترکیه اظهار داشت: تلاش طرفین، نشان از آن دارد که هر دو کشور می‌خواهند تجارت پایدار و پر رونقی داشته باشند و به همین دلیل هر دو طرف خواهان کاهش دست اندازهای موجود هستند.

    رئیس مجمع واردات با اشاره به برگزاری نشستی با  چنگیز گورسل، رایزن بازرگانی سفارت ترکیه گفت: در این جلسه موضوعات مهمی در مورد وضعیت تجار طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد، برای رفع مشکلات و دست اندازهای موجود، یک برنامه‌ریزی اصولی و قاعده‌مند صورت گیرد تا مسائل بر اساس یک برنامه اجرایی، دنبال شود.
    مناقبی در مورد بازگشت دوباره تحریم‌ها و تاثیر آن بر مبالادت ایران و ترکیه اضافه کرد: تجار ترکیه‌ای از شدت نوسانات نرخ دلار و یورو، متاثر شده‌اند و این نا پایداری‌ها، ناخواسته بر برنامه‌ریزی تجار اثرگذار بوده است.
    وی افزود: با توجه به تغییرات ساختار دولت ترکیه، در این ایام جابه جایی‌‌هایی در ادارات و وزارتخانه‌های ترکیه صورت گرفته که سبب شده، برخی مناسبت‌های تجاری دو کشور با اخلال و کندی صورت گیرد که امیدواریم هر چه زودتر این موضوع برطرف شود.
    وی افزود: سیستم حکومتی ترکیه از یک ماه پیش، شیوه جدیدی را تجربه می‌کند و برنامه‌های جدید و ماموریت‌های جدیدی از سوی آقای اردوغان ارایه شده و ما هم در ایران، این تغییرات را دنبال می‌کنیم و مطمئن هستیم که نه تنها مانعی در مسیر تجارت ایجاد نخواهد شد، بلکه می‌تواند درهای جدیدی باز کنند.
    مناقبی اظهار داشت: علاوه بر این موضوع، نکته دیگری که حائز توجه است، آن که در ترکیه، تصوراتی از ایران وجود دارد که با واقعیت های بازار ایران متفاوت است و باید این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنیم تا طرفین بتوانند بر اساس سلیقه و رفتار کشور مقصد، کالا تدارک ببینید.
    وی گفت: موضوع تحریم‌ها قطعا ترکیب واردات و صادرات دو کشور را دستخوش تغییراتی خواهد کرد، خصوصا اینکه محدودیت‌های وارداتی در کشورمان با توجه به شرایط کشور ممکن است، دستخوش تغییراتی شود که البته باید در این رابطه سرعت گردش اطلاعات میان تجار دو کشور به عنوان یک مولفه کلیدی، سرعت پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو