عصر بازار

محمدیان خبر داد:

ضوابط و مقررات مربوط به تایید استراحت پزشکی بیمه‌شدگان اعلام شد

عصر اعتبار- مدیر درمان استان زنجان گفت: ضوابط و مقررات مربوط به تایید استراحت پزشکی بیمه‌شدگان اعلام شد

ضوابط و مقررات مربوط به تایید استراحت پزشکی بیمه‌شدگان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تمامی گواهی‌های استراحت پزشکی باید نوع بیماری و مدت بستری و تاریخ صدور در بیمارستان یا استراحت در منزل به تفکیک و صراحت مشخص شده باشد.

    مدیر درمان استان پیرامون استراحت‌های مورد تایید افزود گواهی‌های استراحت پزشکی که در هر نوبت هفت روز یا کمتر باشد (و جمع آنها در طول سال از ١٥ روز بیشتر نشود)، براساس گواهی پزشک معالج قابل قبول است. اگر گواهی استراحت پزشکی در یک نوبت بیش از هفت روز باشد، اعتبار آن باید به تأیید پزشک معتمد برسد.

    این مقام مسئول با اشاره به مدت قید شده در گواهی نیز یادآور شد استراحت های بیش از ٦۰ روز بجز استراحت های بعد از بارداری و زایمان در طول سال باید به تأیید شورای پزشکی مستقر در ساختمان حکیم هیدجی ( میدان دانشسرا) برسد.

    وی درباره استراحت‌هایی که نیاز به تایید پزشک معتمد دارد نیز اظهار داشت: اگر جمع گواهی‌های استراحت پزشکی در طول سال از ١٥ روز تا ٦۰ روز باشد و همچنین استراحت‌های ایام بارداری باید به تأیید پزشک معتمد برسد.

    وی در پایان این گفت‌وگو دانستن قوانین و مقررات سازمان را از حقوق اساسی و مهم شهروندی دانست و گفت بیمه‌شدگان عزیز حق دارند به قوانین و مقررات و دستورالعمل‌هایی که حقوق و تکالیف آنان را نسبت به سازمان تامین احتماعی بیان می کند دسترسی داشته باشند و سازمان تامین اجتماعی نیز باید ضمن ارائه اطلاعات مناسب ابهامات موجود در آنها را برطرف کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی