عصر بازار

با امضای تفاهمنامه میان وزارت علوم و بانک قرض الحسنه مهر؛

دانشجویان تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی می گیرند

عصر اعتبار- تفاهمنامه پرداخت تسهیلات به دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی، پیام نور و آزاد صبح امروز میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم امضا شد.

دانشجویان تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی می گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، صبح امروز تفاهمنامه همکاری میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری از سوی مرتضی اکبری، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و ذوالفقار یزدان مهر، مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی و توجه به تامین مالی هزینه های ادامه تحصیل دانشجویان در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 3 درصد امضاء شد. 

    موضوع این تفاهم نامه، اعطای وام قرض الحسنه شهریه توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشجویان معرفی شده از سوی صندوق، از محل منابع بانک، طبق شرایط تفاهم نامه حاضر و ضوابط جاری بانک و صندوق بود.

    مقرر شده در این تفاهمنامه، بانک قرض الحسنه مهر ایران هر سال و در طول مدت این همکاری معادل دو برابر مبلغ سپرده صندوق به میزان 800 میلیارد ریال اعتبار برای سال اول از محل منابع خود، مطابق با ضوابط جاری بانک و شیوه نامه تنظیم شده به منظور رفع نیاز ضروری جامعه هدف، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان معرفی شده از طرف صندوق اقدام می کند.

    شرایط این تفاهم نامه

    تسهیلات ارائه شده بر مبنای عقد قرض الحسنه و با کارمزد 3 درصد است که سالانه و بر اساس مانده بدهی محاسبه و به اصل وام اضافه و به همراه اقساط تسهیلات پرداختی وصول می شود. همچنین میزان تسهیلات اعطایی به هر دانشجو در هر مقطع تحصیلی معرفی شده حداکثر طی 8 مرحله به تشخیص و معرفی صندوق خواهد بود. مبلغ تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران به هر یک از اشخاص معرفی شده توسط صندوق رفاه دانشجویان، متناسب با مقطع تحصیلی و حداکثر 200 میلیون ریال است. 

    گسترش خدمات به دانشجویان

    مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در این باره توضیح داد: این تفاهمنامه در راستای گسترش فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران و ارائه خدمت به تمام اقشار از جمله دانشجویان  برای 4 سال که در مجموع 3200 میلیارد ریال است منعقد شده است. وی افزود: سقف این وام طی مدت تحصیل دانشجو، 20 میلیون تومان با کارمزد 3 درصد و قرض الحسنه است که برای مبالغ کمتر از 10 میلیون تومان یک ضامن و تا 20 میلیون تومان دو ضامن نیاز است. 

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با این اقدام توان صندوق رفاه دانشجویان دو برابر شده و این تفاهمنامه سالانه است که در صورت توافق دو طرف افزایش خواهد یافت. همچنین ذوالفقار یزدان مهر، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، گفت: این تفاهمنامه در جهت هم افزایی و ارتقا خدمات به دانشجویان انجام شد. وی افزود: این تسهیلات از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران در اختیار دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی، پیام نور و آزاد قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو