عصر بازار

وزیر انگلیسی:

شانس دستیابی به توافق اقتصادی با اتحادیه اروپا کم است

عصر اعتبار- وزیر تجارت خارجی انگلیس گفت احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق خاصی در زمینه اقتصادی بیشتر از حصول توافق است.

شانس دستیابی به توافق اقتصادی با اتحادیه اروپا کم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، لیام فاکس گفت: مقامات اتحادیه اروپا ما را به سمت گزینه خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی در مباحث مالی و اقتصادی سوق داده‌اند. به گفته وی به احتمال زیاد انگلیس نخواهد توانست به توافق مطلوب مد نظر خود با اتحادیه اروپا تا پیش از ماه مارس که اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد برسد.

    او شانس عدم حصول توافق مشخص را 60 درصد ارزیابی کرد. دولت انگلیس با 27 کشور دیگر درخصوص زمینه‌های متعددی چون باقی ماندن در اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی و هم چنین معافیت‌های مالیاتی در بخش مالی و بانکی اختلاف نظرهای گسترده‌ای دارد. درصورت عدم رسیدن به توافقی مشخص تا پیش از نوزدهم مارس سال آینده، روابط مالی و تجاری دو طرف تابع قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

    هشت ماه مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هنوز توافقی مشخص بین لندن و بروکسل بر سر جزئیات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست نیامده است. پیشتر مارک کارنی- رئیس بانک مرکزی انگلیس - نیز در مصاحبه با بی بی سی ‌گفت: فکر می‌کنم احتمال نرسیدن به توافقی مشخص با اتحادیه اروپا بالاست.

    مقامات اتحادیه اروپا انگلیس را متهم کرده‌اند که پیشنهادهای واقع گرایانه‌ای ارائه نداده است و دولت ترزا می- نخست وزیر این کشور- هنوز بر سر اینکه تا چه حد می‌خواهد روابط اقتصادی نزدیک خود با اتحادیه اروپا را حفظ کند به توافق نرسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی