عصر بازار

نکات مهم درباره ثبت شماره شبای مشمولان سهام عدالت

عصر اعتبار- ثبت شماره شبای بانکی مشموولان سهام عدالت برای دریافت سود این سهام در حالی تا ساعات دیگر به پایان می‌رسد که این‌ گروه از مشولان برای اخذ شماره شبا بانکی ضرورتی به افتتاح حساب جدید در بانک‌ها ندارند.

نکات مهم درباره ثبت شماره شبای مشمولان سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل ازایبِنا، امکان ثبت شماره شبای بانکی مشمولان جهت واریز سود سال مالی 1395 شرکت های سرمایه پذیر به حساب مشمولان در حالی از 20 فروردین ماه سال 96 تاکنون در سامانه سهام عدالت فراهم است که از ساعت 24 امروز (دوشنبه، 15 مردادماه) سامانه سهام عدالت در بخش مربوط به دریافت شماره شبای مشمولان برای بروزرسانی و همچنین بررسی در خصوص نحوه ادامه دریافت شماره شبا از مشمولان سهام عدالت از دسترس خارج شده و امکان ثبت شماره شبای بانکی در این سامانه فراهم نیست.

    بر این اساس به آن دسته از مشمولانی که تا کنون اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت جهت دریافت سود این سهام نکرده اند، توصیه می شود هر چه زودتر از فرصت اندک باقی مانده برای ثبت شماره شبای بانکی خود استفاده کنند.

    در این زمینه نکات زیر جهت استفاده و دقت این دسته از مشمولان در رابطه با ثبت شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir قابل توجه است:

    برای اخذ شماره شبا بانکی ضرورتی به افتتاح حساب جدید در بانک‌ها نیست و حساب‌های بانکی قبلی و  موجود نیز امکان دریافت شماره شبا دارند.
    شبا بانکی متعلق به یک حساب بانکی مسدود مورد قبول واقع نخواهد شد. چنان چه مدت زیادی است که از وضعیت مسدودی یا فعال بودن حساب خود بی اطلاع هستید، لازم است قبل از کار با سامانه، وضعیت حساب را از بانک سوال کنید.
    شماره شبا متعلق به حساب مشترک اشخاص مورد تایید سامانه قرار نخواهد گرفت.
    شماره شبا حساب بانکی اشخاص حقوقی در  سامانه سهام عدالت با تایید مواجه نخواهد شد.
    سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز می شود، لذا برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد در سامانه ثبت شود.
    برای کودکان و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی باید شماره شبا به نام خود آن ها در سامانه ثبت شود و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم و وکیل واریز نمی شود.
    تنها پیامکی که از سوی سامانه سهام عدالت و سازمان خصوصی سازی برای افراد ارسال می شود این است که شماره شبا وارد شده با نام مشمول مطابقت ندارد یا شبا ثبت شده متعلق به یک حساب بانکی مسدود است، به همین دلیل به پیامک های دیگر که تحت عنوان سهام عدالت از شماره های ناشناس ارسال می شود، نباید توجه شود.
    دوره بررسی و تطبیق منجر به تایید یا عدم تایید شماره شبا در حدود 15 روز است. سازمان خصوصی سازی از طریق سیستم بانکی طی این مدت شبا بانکی مشمولان را بررسی می نماید و در صورت تایید، پیام تایید نهایی شبا از طریق سامانه قابل مشاهده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو