عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

راه اندازی شرکت های بیمه ای مشترک ایرانی و خارجی

عصر اعتبار- رئیس کل­ بیمه مرکزی گفت: شرکت های بیمه ای خارجی در راه ایران هستند و علاقمندند با همکاری شرکت های بیمه ای داخلی شرکت مشترک تاسیس کنند.

راه اندازی شرکت های بیمه ای مشترک ایرانی و خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا سلیمانی با اعلام خبر فوق افزود: با شروع تحریم ها،­ برخی از شرکت هایی که به صورت اتکایی با شرکت بیمه ایران فعالیت می کردند از این شرکت خارج شدند ولی شرکت های بیمه ای دیگری در سطح کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی ،آفریقایی هستند که علاقه مندند که با شرکت های بیمه ای داخلی شرکت مشترک تاسیس کنند.

    وی نام این شرکتها را رسانه ای نکرد و گفت: بعد از ورود این شرکت ها و ثبت آنها حتما اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

    وی در خصوص گسترش بیمه های عمر در کشور گفت: بیمه های عمر یکی از بهترین انواع بیمه برای سرمایه گذاری است که ما هنوز به درصد مطلوب­ فروش این بیمه ها در کشور نرسیده ایم ولی رشد این بیمه ها در کشور خوب است ولی انتظار ما بیشتر از اینهاست.

    سلیمانی افزود: سعی می کنیم با روان سازی آئین نامه ها این نوع سرمایه گذاری را در کشور گسترش دهیم .

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نظارت آن لاین بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه ای گفت: بیمه مرکزی باید به عنوان مقام نازل نظارت کافی را بر شرکت های بیمه ای داشته باشد و باید به صورت آن لاین نظارت کند.

    سلیمانی با بیان اینکه قصد داریم تعداد بیمه هایی که در حال حاضر در کشور است را تنوع دهیم گفت: تنوع خدمات بیمه ای باعث می شوند مردم از انواع بیمه ها استفاده کنندو ضریب نفوذبیمه که در حال حاضر در کشور 2.3 درصد است افزایش پیدا کند.

    وی افزود: باید با برنامه ریزی چتر بیمه ای را گسترش دهیم و باید کاری کنیم که مردم از چتر بیمه ای بیشتر استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی