عصر بازار

گارد دفاعی بورس در بازار امروز؛

"چرخش نقدینگی از گروه های دلاری به خودرویی ها و انبوه سازی"

عصر اعتبار- در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای فملی، پارسان، همراه، شپدیس با افزایش ۲۵۶ واحدی روبرو شد. عرضه های سنگین در معاملات روز قبل اثرات خود را بازار امروز به طور محسوس نشان داد و تا حدود زیادی هیجان خرید را آرام نمود.

"چرخش نقدینگی از گروه های دلاری به خودرویی ها و انبوه سازی"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، معاملات چهارمین روز کاری هفته در حالی آغاز شد که به دلیل عرضه سنگین حقوقی ها در بازار روز دوشنبه، شاهد گارد تدافعی معامله گران و سرمایه گذاران بودیم. البته نقدینگی خوبی وارد تالار شیشه‌ای شده و همین عامل سبب شد تا در نیمه دوم بازار باری دیگر میل به خرید افزایش یابد؛ با این تفاوت که میل به خرید در نیمه دوم بازار امروز در جهت حرکت صنایعی بود که طی روزهای اخیر خلاف مسیر بازار حرکت کرده بودند.
    شاخص کل بورس تهران امروز  با رشد  256 واحدی در رقم 133584 واحد به کار خود پایان داد. نمادهای فملی، پارسان و همراه بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص و نمادهای رمپنا، وامید و کگل بیشترین تاثیر منفی را برجای گذاشتند. امروز بازار بورس تهران عرضه ها مشهود بود. در میانه بازار رنج حقوقی ها در برخی نمادهای بزرگ فلزی و معدنی مشهود بود. اما در نیمه دوم بازار گروه خودوسازی مورد استقبال قرار گرفتند. ارزش معاملات خرد امروز معادل 929 میلیارد تومان به ثبت رسید.
    امروز بازار کار خود را با افت نمادهای مطرح آغاز کرد، عرضه های سنگین روز گذشته تا حدودی التهاب خرید در درصدهای مثبت را کاهش داده و عقب نشینی نسبی در اکثر گروه ها دیده می شد. هرچند به تدریج بازار مثبت شد ولی شاهد چرخش بخشی از نقدینگی از سمت گروه های دلاری به سمت گروههای ساختمانی و خودرویی و سیمانی و حمل و نقل بودیم.
    امروز همچنین گروه بانکی پس از مدت ها بی توجهی بازار، در نمادهای وبصادر، ونوین، وبملت، وتجارت، وکار و دی با اقبال سرمایه گذاران مواجه شد. همینطور شاهد صف خرید اکثر خودرویی ها بودیم.
    گفتنی است، گروه خودرو، لاستیک سازی، کانی های غیر فلزی و گروه برقی پتانسیل بالای برای جذب این پول را دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی