عصر بازار

با تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق؛

معاملات فردایی ارز قاچاق خواهد بود

تعریف کالای قاچاق تغییر می کند

عصر اعتبار- در لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشنهاد شده معاملات فردایی ارز قاچاق محسوب شود و بخشی از تعاریف قاچاق برای سخت‌ترکردن دور زدن قانون توسط قاچاقچیان تغییر کرده است.

معاملات فردایی ارز قاچاق خواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه شده و در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

    بر این اساس برخی تغییرات مربوط به تعریف قاچاق در این لایحه محسوس و قابل توجه است.

    در بند «ت» ماده 2 مکرر ماده 17 این لایحه آمده است: معامله فردایی ارز اعم از آنکه توسط صرافی یا غیر آن انجام شود جزو موارد قاچاق ارز محسوب می‌شود.

    در تبصره یک ماده 2 لایحه گفته شده علاوه بر مواردی که در بند «ح» و «ج» ماده 113 قانون امور گمرکی و اصلاحات بعدی آن قاچاق محسوب می‌شود: وجود هر گونه کالای اضافی بیش از 15 درصد در واحد کالا از قبیل تعداد یا وزن که حسب مورد در تعیین حقوق ورودی مؤثر است، چه در کالاهای هم‌نام یا هم نوع یا غیرهمنام و یا غیر همنوع همراه کالاهای اظهار شده در رویه ورود قطعی نیز قاچاق محسوب می‌شود.

    تبصره 2 میزان مغایر 15 درصد موضوع این بند و تبصره یک صرفا در خصوص کشف مغایرت قبل از ترخیص است و هر گونه مغایرت به هر میزان در خصوص کالاهای ترخیص یا خارج شده قاچاق محسوب می‌شود.

    متن کامل  لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  را از اینجا دریافت کنید.

    پورسعید خلیلی