عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سهم تسهیلات مسکن در خانه دار شدن مردم به ۱۵ درصد رسید

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت ارایه یارانه به بخش مسکن در راستای افزایش ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: سهم تسهیلات مسکن در خانه دار شدن مردم به ۱۵ درصد تقلیل یافته است.

سهم تسهیلات مسکن در خانه دار شدن مردم به ۱۵ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا ملکشاهی با انتقاد از نابه سامانی بازار مسکن در کشور، گفت: متاسفانه در پی بزرگ شدن خارج از ضابطه حباب قیمت مسکن توانایی مردم برای تامین مسکن کاهش یافته است.

    نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در نتیجه گرانی مسکن تسهیلات دهی در این حوزه نیز اثرگذاری خود را به شدت از دست داده است، افزود: در شرایط فعلی تسهیلات مسکن به ندرت 15 درصد قیمت خانه را تشکیل می دهد.

    بازنگری در سیاست ها با توجه به فضای تورمی بازار لازم است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با توجه به فضای تورمی موجود در بازار مسکن بازنگری در سیاست ها لازم است، تصریح کرد: باید بدانیم که در شرایط کنونی اقدام اولویت دار دولت باید ساماندهی وضعیت بازار باشد زیرا هر چه رقم تسهیلات در این شرایط بیشتر شود توان مقابله با نرخ های حبابی مسکن را نخواهد داشت.

    ملکشاهی با تاکید بر اینکه عدم نظارت دولت بر وضعیت بازار و برخورد با اخلال گران تنش های قیمتی در بخش مسکن را بیش از پیش کرده است، گفت: متاسفانه نقدینگی های سرگردان حباب قیمت ها در بازار مسکن را به بزرگ ترین حالت خود رسانده که نتیجه آن افزایش اجاره نشینی در کشور است.

    افزاش بیش از 50 درصدی نرخ ها در برخی مناطق کشور مصداق بارز ضعف مدیریت در بازار مسکن است

    وی با بیان اینکه افزاش بیش از 50 درصدی نرخ ها در برخی مناطق کشور مصداق بارز ضعف مدیریت در بازار مسکن است، افزود: ثبات نرخ تسهیلات در کنار نوسان رو به صعود قیمت مسکن وضعیت نامطلوبی را در بازار ایجاد کرده و سایر قیمت ها را نیز دستخوش تغییر کردهاست.

    ملکشاهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر افراد دریافت کننده تسهیلات مسکن بیشتر از قشر متوسط جامعه هستند، تصریح کرد: متاسفانه قشر ضعیف که جامعه هدف این نوع تسهیلات هستند توان مالی دریافت چنین وام هایی نداشته و در صورت اخذ تسهیلات نیز امکان بازپرداخت ندارد.

    معوقات بانکی روند رو به رشدی دارد

    وی ادامه داد: در یک سال اخیر معوقات بانکی به واسطه تسهیلات مسکن افزایش یافته که علت آن کاهش توان مالی اقشار متوسط و ضعیف جامعه است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در فضای تورمی فعلی دولت برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن باید با ارایه یارانه قیمت ها را به تعادل نزدیک کرده و تمایل سرمایه گذاران برای افزایش ساخت و ساز را بیشتر کند در غیر این صورت بهبود وضعیتی حاصل نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی