عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

راه های مختلفی برای برون رفت از شرایط اقتصادی ایران و عراق وجود دارد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید ایران در بدترین شرایط در کنار عراق بوده بنابراین راه های مختلفی برای برون رفت از شرایط اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

راه های مختلفی برای برون رفت از شرایط اقتصادی ایران و عراق وجود دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری با اشاره تحریم های اقتصادی عراق علیه ایران، اظهار داشت: بعید می دانم مردم عراق اجازه دهند سرنوشت آنها در اختیار فردی قرار بگیرد که بخواهد مجری تحریم های اقتصادی علیه ایران باشد و نقش  نوکری  برای دیگران را بازی کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به روابط ایران و عراق ادامه داد: در بدترین شرایطی که عراق تحریم بود، حتی در زمانی که مردم این کشور در شرایط جنگی قرار داشتند ایران آنها را تنها نگذاشت به همین  دلیلاز نظر روابط دو کشور این درست نیست که عراق تسلیم خواسته های آمریکا شده و ایران را فراموش کند.

    تحریم ایران از سوی عراق قابل اجرا نیست

    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه اظهار نظر مقام عراقی ژست سیاسی است، بیان داشت: قطع روابط بانکی و اعمال تحریم ها از سوی این کشور قابل اجرا نیست، در ضمن ایران و عراق مشکل مالی ندارند و در قالب پیمان دو جانبه می توان با ریال دو کشور معاملات اقتصادی را رقم زد.

    وی گفت: در حال حاضر معاملات زیادی بین ایران و عراق صورت می گیرد که از طریق روابط بانکی بین المللی انجام نمی شود بلکه این مراودات در مرز و با ریال ایرانی و عراقی عملی می شود.

    آرزوی اختلاف افکنی بین ایران و عراق را به گور می برند

    مصری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خان ملت، با بیان اینکه برای برون رفت از این شرایط راه حل های مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: راه کارهای مختلفی برای خروج از شرایط ایجاد شده بین دو کشور وجود داد، آنهایی که شب ها در عراق به سمت آمریکا می خوابند این آرزو را به گور می برند که بخواهند اختلافی بین دو ملت ایران و عراق ایجاد کنند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه برای باز کردن فضای اقتصاد بین دو کشور زیاد است، اعتقاد داریم هر چه پیش می رویم انسجام اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین ایران و عراق بیشتر می شود.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که شروع تحریم های آمریکا علیه ایران، عراق را مجبور کرده تا استفاده از دلار آمریکا در نقل و انتقالات مالی با جمهوری اسلامی را متوقف کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی