عصر بازار

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

پرداخت ۲۱ میلیارد تومان یارانه به ۱۸۰۰ رسانه کشوری

عصر اعتبار- مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان یارانه به رسانه ها از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

پرداخت ۲۱ میلیارد تومان یارانه به ۱۸۰۰ رسانه کشوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا دربندی صبح امروز (20 مرداد ماه) در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای شش روزنامه بوده که این موضوع برای استان قابل توجه است.

    وی یکی از امتیازات قلم خبرنگاران خراسان جنوبی محلی و بومی بودن اخبار عنوان کرد و گفت: در جلسه عصر امروز که با حضور مدیران مسؤول رسانه‌ها برگزار می‌شود به تمام مباحث و مشکلات اشاره خواهد شد.

    مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطبوعات به طور قطع در کشور ماندنی هستند، افزود: هرچند ما هیچ وظیفه‌ای در قبال تامین کاغذ مطبوعات نداریم، اما در هفته های اخیر کمیته‌ای تشکیل شده که امیدواریم تا دو هفته آینده مشکل کاغذ حل شود .

    دربندی تصریح کرد: از اردیبهشت امسال تاکنون باید یک مرتبه یارانه به رسانه‌ها داده می‌شد، اما به دلیل کمبود نقدینگی این یارانه دو مرتبه پرداخت شده است.

    وی ادامه داد: در این مدت مبلغ 8 میلیارد تومان به روزنامه‌ها، مبلغ 4 میلیارد تومان به سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها و مبلغ 8 میلیارد تومان نیز برای سایر نشریات شامل فصل نامه‌ها، هفته نامه‌ها و ماهنامه پرداخت شده است.

    مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع 21 میلیارد تومان به 1800 رسانه در سال جاری یارانه داده شده تا بخشی از مشکلات خبرنگاران برطرف شود .

    دربندی با اشاره به اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران، اظهار کرد: محدودیتی درخصوص اینترنت بدون فیلتر در کشور برای خبرنگاران وجود ندارد و تاکنون 350 نفر تقاضا برای اینترنت بدون فیلتر کردند که به مخابرات معرفی شدند و هر خبرنگاری که علاقمند است به مدیران مسؤول خود اعلام کنند تا بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

    وی افزود: با توجه به مذاکراتی که با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تمام خبرنگاران تهران یک آزمایش کامل انجام می‌دهند تا دفترچه سلامتی برای آن‌ها تهیه شود و سپس این اقدام در تمام استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

    مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبرنگاری کاری سخت و زیان‌آور است، گفت: خبررسانی کار پیامبر و اولیای الهی است و باید رفتار و کردارمان پیامبرگونه باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی