عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

تامین هزینه های ارزی ایرلاین های داخلی با نرخ دولتی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه ایرلاین های داخلی درآمد ارزی ندارند، گفت: پایین نگه داشتن نرخ بلیت هواپیما بدون توجه به هزینه های ارزی ایرلاین ها باعث ضررو زیان خطوط هوایی می شود.

تامین هزینه های ارزی ایرلاین های داخلی با نرخ دولتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به ابلاغ بخشنامه ارزی بانک مرکزی به ایرلاین ها، گفت: تمام ایرلاین ها اعم از  فعالان  خطوط بین المللی  و  خطوط داخلی  مقداری هزینه ارزی دارند،به همین دلیل  بخشنامه  مذکور در این راستا صادر شده است.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  خطوط هواپیمایی خارجی درآمد ارزی نیز دارند، افزود: باید این درآمدها با هزینه ها دیده شود و اگر درآمدها مازاد است باید از طریق بازار ثانویه ارز آن ها  به اقتصاد کشور بازگردد.

    ایرلاین های داخلی به هیچ وجه درآمد ارزی ندارند

    شهریاری با تاکید بر اینکه ایرلاین های داخلی به هیچ وجه درآمد ارزی ندارند و  باید هزینه های ارزی خود را طبق روال گذشته بر اساس نرخ دولتی دریافت کنند، تصریح کرد: وقتی به اندازه مصرف ارز دولتی به ایرلاین ها داده می شود آن ها نیز حق افزایش خدمات و بلیت را ندارند مگر در حد اختلاف 3 هزار و 700 تا 4 هزار و 200 تومان که تا کنون نیز این کار صورت گرفته و بیش از آن نباید باشد.

    وی با بیان اینکه اگر دولت نتواند ارز مورد نیاز پروازها و ایرلاین ها را تامین کند مسلما با بخشنامه های دستوری نمی تواند نرخ بلیت را پایین نگه دارد، گفت: پایین نگه داشتن نرخ بلیت هواپیما بدون توجه به هزینه های ارزی ایرلاین ها باعث ضررو زیان خطوط هوایی خواهد شد.

    باید میزان ارزبری پروازها به ازای ساعت پرواز یا صندلی پرواز نیاز سنجی شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید میزان ارزبری پروازها به ازای ساعت پرواز یا صندلی پرواز نیاز سنجی شود، افزود: البته سازمان هواپیمایی کشوری این عدد و ارقام را دارد و به این شیوه نیست که هر میزان ایرلاین ها اعلام کنند، مورد پذیرش واقع شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بخشنامه ارزی بانک مرکزی به ایرلاین ها در راستای ساماندهی نرخ بلیت  است که در صورت عمل به آن بهبود وضعیت رخ می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی