عصر بازار

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

سرمایه گذاران ترک برای ساخت ۱۰ هتل به ایران می آیند

عصر اعتبار- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از ادامه تفاهمنامه همکاری بین ایران و ترکیه خبر داد که بر اساس آن سرمایه گذاران ترکیه ای برای ساخت ۱۰ هتل به ایران سفر خواهند کرد.

سرمایه گذاران ترک برای ساخت ۱۰ هتل به ایران می آیند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری آناتولی، علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری خود با رسانه های خارجی در ایران در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آناتولی درباره سرنوشت ساخت 10 هتل 5 ستاره از سوی سرمایه گذاران ترکیه ای گفت: تفاهم نامه ای بین سازمان ما با وزارت فرهنگ ترکیه وجود دارد و بر اساس آن سرمایه گذاران ترکیه ای 10 هتل در ایران می سازند.

    وی در ادامه با بیان اینکه این مساله از سوی ایران پیگیری می شود ادامه داد: این مساله انجام می شود و دیداری که با وزیر وقت ترکیه داشتیم قرار بر این شد بند نفاهم نامه اجرایی شود.

    به گفته مونسان مقرر شد ایران 10 مکان برای ساخت هتل در نظر بگیرد و سرمایه گذاران ترکیه ای سفری به ایران داشته باشند و مکان ها را ببیند.

    مونسان با اشاره به اینکه ورود گردشگر ترکیه ای به ایران 28 درصد رشد داشته است گفت : ما در امر تبیلیغات در ترکیه باید بیشتر کار کنیم و تا به نقطه توازن تعداد گردشگر برسیم. با تدابیر و ارائه تسهیلاتی که از موضوعاتی بود که بین ما و طرف ترکیه ای صحبت شد تا کنون 28 درصد رشد گردشگر ترکیه ای به ایران داریم. با توجه به قرابت فرهنگی گردشگران ترکیه ای استقبال بیشتری برای سفر به ایران خواهند داشت.

    معاون رئیس جمهوری ایران همچنین درباره تاثیر بازگشت تحریم ها بر سرمایه گذاری خارجی توضیح داد: تحریم ها، یکجانبه از سوی آمریکاست. بسیاری از کشورها از جمله ترکیه از آن تبعیت نمی کنند. بنابراین مشکلی برای سرمایه گذران وجود ندارد.

    در حقیقت با تجربه تحریم های قبل که از سوی سازمان ملل بود و حجم گسترده داشت تاثیر زیادی در گردشگری ما نداشت. الان هم از امریکا توریست زیادی نداریم. اختلالاتی در ابتدا با فضای تبلیغاتی ایجاد می شود که به نظر می رسد گذراست.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران درباره لغو شدن پروازهای مستقیم اروپایی بعد از بازگشت تحریم ها و اثرش بر توریسم ایران گفت: خطوط هوایی مستقیم به ایران خیلی زیاد نبودند که حال بخواهند تاثیر زیادی بگذارند. البته خط هوایی ترکیش ایرلاین که به نقاط زیادی از دنیا پرواز دارد در کنار ایران ایر مسافران خارجی زیادی را به ایران می رساند.

    مونسان رشد گردشگری خارجی در ایران را 4 درصد در سال 96 اعلام کرد که این عدد در 4 ماهه نخست سال 97 به 38 درصد رشد رسیده است. او درباره تعداد گردشگران خارجی به ایران گفت: پنج میلیون و صد هزار نفر در سال گذشته به ایران سفر کرده اند.

    او همچنین تعداد هتل های 4 و 5 ستاره ایرانی را تا پیش از دولت حسن روحانی 125 عدد اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 158 هتل 4 و 5 ستاره در ایران داریم که تا پایان دولت به 280 هتل خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی