عصر بازار

کدام اولویت ها در تدوین بودجه سال ۹۸ مورد توجه قرار بگیرند؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها در تدوین بودجه سال ۹۸ تاکید کرد.

کدام اولویت ها در تدوین بودجه سال ۹۸ مورد توجه قرار بگیرند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حمدالله کریمی درباره تدوین بودجه سال 98 گفت:بطور طبیعی با توجه به تحریم‌های آمریکا و تداوم کارشکنی های این کشور برای ایجاد مشکل در زمینه فروش نفت جمهوری اسلامی ایران احتمال کاهش درآمدهای نفتی در سال 98 وجود دارد بنابراین باید در تدوین بودجه سال آینده مسائل مذکور باید لحاظ شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مدیریت هزینه ها در تدوین بودجه سال 98 باید بصورت جدی مدنظر مسئولان قرار بگیرد همچنین باید نسبت بالای هزینه های جاری به هزینه های عمرانی کنترل شود و این وضعیت تغییر کند. 

    اختصاص منابع برای اجرای طرح های آبیاری نوین در بخش کشاورزی

    نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بحث محاسبه نرخ ارز در بودجه یکی از نکات حساس بودجه سال آینده است و پیش بینی های محاسباتی در این زمینه نباید به مانند بودجه ریزی سال 97 باشد به نحوی که در حال حاضر نرخ ارز بازار با نرخ ارز براساس بودجه بسیار متفاوت است.

    کریمی در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:تقویت تولید،اشتغالزیی،رونق بازار سرمایه، سرمایه گذاری برای اجرای طرح های آبیاری نوین در بخش کشاورزی از محورهای مهمی است که در بودجه سال 98 باید مدنظر باشد.

    چه ملاحظه ی برای رشد درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 98 لحاظ شود؟

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت:رشد درآمدهای مالیاتی در صورتی قابل قبول است که این درآمد از محل جلوگیری از فرارهای مالیاتی حاصل شود بنابراین باید مبنای مذکور در بودجه نویسی مدنظر قرار بگیرد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در قانون بودجه سال 97 بایداجازه داد از ظرفیت بخش خصوصی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استفاده شود اما در عمل این مهم،خیلی اجرایی نشده بنابراین باید در بودجه سال 98 به موضوع مذکور توجه جدی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی