عصر بازار

اخبار منفی بورس تهران را احاطه کرد!

عصر اعتبار- در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، فارس و جم و پارسان با کاهش ۱۳۷۹ واحدی روبرو شد. ادامه ابهامات پیرامون سیاست ارزی جدید و البته اصرار بر ادامه عرضه و تعیین قیمت دستوری در بورس کالا با نرخ های قبلی، بی میلی به گروه های متاثر و افت بازار را در پی داشته است.

اخبار منفی بورس تهران را احاطه کرد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار،  بورس تهران در معاملات سومین روز کاری هفته وضعیتی مشابه با روز گذشته داشت و البته رگه های فروش و عرضه قوی تر از روز گذشته بود. بازار مدتی است که تعادل رفتاری خود خارج شده و بیشتر بر اساس هیجان معامله می کند. البته روز گذشته ٢ خبر مهم داشتیم که اثرات متفاوتی بر بازار خواهد داشت. خبر اول که چندان هم به مذاق بازار خوش نیامد ، بحث بورس کالا و ممانعت از فروش شرکت ها با دلار بازار ثانویه بود.
    اواسط بازار بهبود معاملات پتروپالایشی مشهود بود و این در حالیست که معاملات همراه با صف فروش نماد ذوب جو گروه فلزی را با عرضه مواجه ساخته بود.
    در گروه فراورده های نفتی نیز معاملاتی منفی در جریان بود. در نمادهای شبریز، شبندر، شتران و شپنا افزایش نسبی عرضه ها همگام با جو عمومی بازار دیده می شد. در این گروه نیز بر اساس شفاف سازی پالایشگاه شیراز،همچنان مبنای قیمت گذاری محصولات نرخ 4200 تومانی است و همین موضوع بی میلی سرمایه گذاران را درپی داشته است افزایش تقاضا در شاوان بهبود جو معاملات پالایشی ها را به دنبال داشته است.
    در اکثر نمادهای گروه بانکی خصوصا نماد وبملت، وتجارت و وسینا شاهد ادامه ورود نقدینگی بودیم ولی نهایتا جو گروه متعادل شد.
    در مجموع ابهام در خصوص آینده وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور، باعث بروز نوسان در معاملات بورس شده است. در حال حاضر ریسک‌های غیراقتصادی همچون ریسک بازگشت تحریم‌ها علیه ایران و احتمال کاهش صادرات ناشی از آن‌که به دنبال آن رکود اقتصادی نیز امری محتمل جلوه می‌کند، شرکت‌های سهامی را تحت‌تاثیر قرار داده و شعاع اثرگذاری آن در معاملات بورس تهران کاملا محسوس است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو