عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

سیاست های جدید ارزی اجرایی شود

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت :اکنون دولت سیاست های جدید ارزی را ابلاغ کرده و نیازمندیم به شکل دقیق و کامل اجرا شود چرا که نیاز امروز کشور وجود برنامه جامع علمی و کارشناسی و اجرای این برنامه است.

سیاست های جدید ارزی اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن تبریک روز و هفته خبرنگار افزود: باید به سمت سیاستی غیر از نرخ واحد ارزی برویم و اینکه افراد هر میزان ارز وارد کشور کنند رویه درستی نبوده و نیست .
    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه بازار نابسامان ارز نتیجه سیاست های دشمن است ،افزود: با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در هماهنگی قوا در شورای عالی هماهنگی قوا، می توان مشکلات اقتصادی امروز کشور را رفع کرد.
    پورابراهیمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در نخستین نشست محورهای اصلی اقتصادی کشور را تبیین کردند و بنا شد مجلس و دستگاه قضا در کنار دولت به حل مشکلات اقتصادی کمک کنند.
    وی با اشاره به اینکه نخستین بار در کشور است که مقام معظم رهبری در این شورا تمامی ارکان حکومتی را در کنار دولت قرار می دهند ، تصریح کرد: محدودیت واردات و بسته ارزی به تایید این شورا رسیده است و با پیگیری انجام شده دولت به مشکلات اقتصادی فائق خواهد آمد.
    وی بیان کرد: بازار غیر رسمی ارز رها شده است و دولت باید آن را در دست خود بگیرد و اگر مابقی ارز کالای اساسی را وارد بازار کند می تواند بازار را کنترل کند.
    پورابراهیمی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی امروز کشور ناشی از تحریم های خارجی و قسمتی مباحث داخلی بوده است.
    وی افزود: برای اداره کشور باید با رویکرد متفاوت موضوعات اقتصادی را پیگیری کرد و تمامی تمهیدات و زیرساخت ها در مواجهه با عوامل درونی و بیرونی فراهم شود.
    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران با وجود تمامی مشکلات و مسائل درونی و بیرونی از موقعیتی خاص برخوردار است که باید با حمایت مردم، تلاش مسئولان، موقعیت شناسی و مواجهه با دشمن از این شرایط اقتصادی گذر کند.
    وی گفت: ایران از ظرفیت خوب اقتصادی برخوردار است و به لحاظ رتبه اقتصادی از دید صندوق بین المللی پول رتبه 18 دنیا را دارد لذا می توان در این کشور با تبیین موضوعات و راهکارها و اطلاع رسانی بر مشکلات کشور فائق آمد.
    پورابراهیمی با بیان اینکه خلاء اطلاع رسانی به مردم وجود دارد، افزود: باید مردم را بطور جامع و کامل در تمامی بخش ها مشارکت داد که از این راه می توان همانند جنگ تحملی از این مسیر در راستای پشتیبانی مردم از نظام استفاده کرد و مسئولان و مردم در راستای این ماموریت باید بیشتر تلاش کنند.
    وی تصریح کرد: وضعیت تحریم های امروز نسبت به سال 91 از جهت سرسختی آمریکا، حجم برنامه ریزی علیه جمهوری اسلامی و جدا شدن بسیاری از کشورهای تحریم کننده خاص است.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورها در سال 91 در حوزه تحریم های اقتصادی تصمیم اتحادیه اروپا و سازمان ملل را ملاک می دانستند و امروز هیچ نهاد بین المللی ایران را تحریم نکرده است و اکنون کشورهای جنوب شرق آسیا رسما در مقابله با اقدام یک جانبه آمریکا مقابل این کشور می ایستند.
    وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی آمریکا و چین شکل گرفته است، افزود: آمریکا تحریم هایی علیه کشورهای روسیه و ترکیه اعمال کرده است که این اقدامات آمریکایی ها به ایران فرصت داده از ظرفیت منطقه ای استفاده کند و زمینه اتحاد و وفاق اقتصادی منطقه را فراهم کرده است.
    پورابراهیمی ادامه داد: با روش های هوشمندانه می توان مسیر تحریم ها را پشت سر گذاشت اما این تحریم ها بخش کوچکی از مشکلات را شکل می دهند.
    وی مشکلات سوء مدیریت و وجود تخلف و فساد سیستم ها را عامل اصلی مشکلات اقتصادی امروز کشور دانست و گفت : شفاف سازی و مواجهه با مفاسد اقتصادی برای جلوگیری از تخلفات این حوزه بسیار ضروری است.
    این نماینده مجلس اظهار داشت: برای واردات خودروهای لوکس وارداتی تمامی مدارک وارداتی به گمرک جعل بوده است لذا باید سامانه گمرک، با سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی شود و اگر این لینک ارتباطی بود اسناد جعلی مشخص می شد.
    پورابراهیمی گفت: 80 درصد مطالبه مردم باید پیشگیری از جرایم از طریق احداث زیرساخت های شفافیت باشد و اینک فضای برخورد عاجل با متخلفات اقتصادی فراهم است.
    **عذرخواهی پورابراهیمی از پزشکیان
    پورابراهیمی ضمن عذر خواهی از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در روز استیضاح وزیر تعاون عده ای نماینده برگه ای به بنده دادند که نام مسعود پزشکیان و خانواده وی در صحن علنی مجلس برده شود.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در رای اعتماد و استیضاح منتقد اصلی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودم و در نخستین روز که در صحن علنی آمد به عنوان منتقد حاضر شدم و بی انصافی است که برخی دلیل آن را شخصی بدانند و به مسائل حاشیه ای بپردازند.
    وی گفت: افرادی با فشار بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام کردند که این استیضاح منتفی شود و در مرحله بعد استیضاح کنندگان پشت تریبون حاضر نشدند.
    پورابراهیمی با اشاره به بداخلاقی ها در زمینه استیضاح ربیعی افزود: هیچ پیشنهاد و دخالتی در انتخاب مدیر شرکت ملی مس ایران که از دلایل حاشیه ای برای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه جتماعی عنوان شده، نداشتم و شرکت ملی مس زیر نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت است و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباطی ندارد.
    وی همچنین گفت : برای پرداخت حقوق دولتی معادن به استان کرمان از مسئولان عالی مطالبه شده است و از نظر قانونی باید یک درصد از فروش معادن به استان کرمان بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی