عصر بازار

یک اقتصاددان عنوان کرد؛

تصمیمات اقتصادی باید درست باشد

عصر اعتبار- یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: جنگ اقتصادی مقوله بسیار مهمی است و مردم هدف جنگ اقتصادی هستند؛ بنابراین باید تصمیمات درست اقتصادی گرفته شود زیرا با کاهش ارزش پول اقشار مختلف فقیرتر می‌شوند.

تصمیمات اقتصادی باید درست باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد خوش چهره اقتصاددان و استاد دانشگاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به نامه برخی از اقتصاددانان به رییس جمهور گفت: این­ نامه اقتصاد ایران را آسیب شناسی کرده است. وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی مقوله بسیار مهمی است، افزود: این موضوع باید تبیین و جدی گرفته و ریشه ها و علل آن بررسی و تجزیه و تحلیل شود.

    خوش چهره گفت: متغیرهای کلان مسئله دار زیادی داریم از جمله نرخ رشد اقتصادی، ­ اشتغال، سطح عمومی قیمت ها و تورم، سرمایه گذاری، واردات. همچنین عوامل غیر اقتصادی مانند تحریم، نوسانات قیمت نفت و در کنار آن عوامل روانی و بی اعتمادی شدیدی وجود دارد که همه اینها بر اقتصاد تاثیر می گذارد که باید با برنامه ریزی درست و اقدامات آنی، میان مدت و بلندمدت درباره آن به درستی تصمیم گیری شود.

    این اقتصاددان افزود: حجم نقدینگی با وجود اشکالاتی که بر آن وارد است، اما تزریق آن به منابع مولد و تولید، مفید است. وی با تاکید بر اینکه منابع ارزی باید به طور صحیح مدیریت شود، افزود: سیاست های دولت باید سازگار و هماهنگ باشد.

    خوش چهره با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بانک مرکزی در همه دنیا حفظ ارزش پول ملی است، گفت: مردم هدف جنگ اقتصادی هستند؛ بنابراین باید تصمیمات درست اقتصادی گرفته شود زیرا با کاهش ارزش پول، کارمندان، کارگران، بازنشسته ها و معلمان فقیرتر می شوند.

    وی افزود: باید مرکزیتی وجود داشته باشد تا تصمیمات کلان اقتصادی را اتخاذ کنند. خوش چهره گفت: سیاست های مالی و پولی باید سازگار باشند و مالیات ها باید به نحو درست گرفته شود و فشار فقط بر روی قشر ضعیف نباشد و باید عدالت مالیاتی حاکم باشد. وی با بیان اینکه 95 درصد در آمد آمریکا از مالیات تامین می شود، افزود: کاهش وابستگی به درآمدهای غیر مالیاتی از جمله راه حل هاست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی