عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تقویت استقلال بانک مرکزی در دستور کار مجلس

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر ضرورت حفظ استقلال بانک مرکزی با هدف بهبود اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: بررسی طرح بانکداری با هدف تقویت استقلال بانک مرکزی در دستور کار نمایندگان مجلس واقع شده است.

تقویت استقلال بانک مرکزی در دستور کار مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، حمدالله کریمی بر ضرورت حفظ استقلال بانک مرکزی تاکید کرد و اظهار داشت: بانک مرکزی در حال حاضردر کشور ما تحت تاثیر فشارهای بسیاری قرار دارد.

    نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حفظ استقلال بانک مرکزی می تواند بسیاری از تلاطم ها را به آرامش در فضای اقتصادی تبدیل کند، افزود: عدم استقلال کافی بانک مرکزی در تعیین و تدوین سیاست‌های پولی و بانکی باعث شده تا همواره تصمیمات دولت و روسای جمهور در سال های گذشته بر سیاست‌های مذکور تأثیرگذار باشد.

    وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید در مسائل تخصصی بتواند استقلال خود را حفظ کند، تصریح کرد: استقلال بانک مرکزی به معنای جدایی سیاست های پولی از سیاست های مالی در نظام اقتصادی کشور است که بانک مرکزی را از حوزه تسلط مطلق دولت رها می کند که این موضوع در کشورهای پیشرفته به جد دیده شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر بانک مرکزی در کشور ما تحت تاثیر فشارهای بسیاری قرار دارد، گفت: ادامه این رویه به زیان اقتصاد ملی خواهد بود.

    کریمی با تاکید بر اینکه نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال استقلال بانک مرکزی بررسی طرح بانکداری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده اند، افزود: در راستای حفظ استقلال بانک مرکزی باید از نظرات دستگاه های پژوهشی در این حوزه استفاده کرد زیرا پیمودن مسیر اشتباه در این حوزه تبعات بیشتری برای اقتصاد، تولید و سایر حوزه های مرتبط خواهد داشت.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رعایت استقلال بانک مرکزی از ملزومات تحقق استانداردهای جهانی در حوزه بانکداری در کشوراست، گفت: تا زمانی که استقلال بانک مرکزی صورت نگیرزد بهبود شرایط اقتصادی و همچنین مراوده با بانک های جهانی ممکن نخواهد بود زیرا غیر از تحریم ها این مهم نیز از موارد دارای اهمیت در مراودات بین المللی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی