عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مسئولان در توزیع ارز و سکه خطا کردند نه خیانت

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید در مدیریت بازار ارز و سکه سهل انگاری های صورت گرفته آنها را خیانت نمی دانیم؛ اما تاثیر منفی بر بازار داشته است.

مسئولان در توزیع ارز و سکه خطا کردند نه خیانت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم اظهار داشت: ایشان تاکید کرده اند که در توزیع ارز و سکه تقصیر عمده متوجه کسی است که آن را داد؛  نمی‌گوییم خیانت، اما خطای بزرگی کرده است.

    سکه را به خرمن سکه داران ریختند

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این زمینه گفت: قرار بود با توزیع سکه در بازار نرخ شکسته شود و شرایط تغییر پیدا کند؛ اما به دلیل سیاست غلط سکه به دست کسانی افتاد که عطش بازار را افزایش داد، در همان زمان پیشنهاد دادیم برای کاهش تقاضای سکه در بازار، آن را به کارمندان دولت، کارگران و قشر متوسط جامعه بدهند.

    نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این روش دیگر کسی نمی توانست 50 سکه بخرد یا سکه را در خانه نگه دارد، 3 میلیون سکه به این قشر داده می شد آنها نیز برای تامین نیاز روزمره سکه را در بازار می آوردند و قیمت ها شکسته می شد.

    وی با اشاره به اینکه380 هزار سکه به 50 نفر داده شده است، بیان داشت: سکه ها به همان کسانی داده شد که تا دیروز سکه را از بازار جمع می کرد در واقع سکه را در خرمن سکه داران ریختیم.

    یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به اشتباهات در حوزه ارزی اشاره کرد و گفت: پیش از سیاست جدید 300 دلار ارز مسافرتی داده می شد اما ناگهان  500 یورو به مسافر دادند که یعنی ارز مسافرتی دو برابر شد و همین امر باعث افزایش سفرهای خارجی شد چرا که تفاوت ارز دولتی با بازار آزاد سود آور بود.

    هزار نفر آنچه ترامپ خواست را انجام دادند

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات نفت و برگشت دلار به مشکل بر نخورده است، اظهار داشت: عمده مشکلات ارزی به دلیل مسائل داخلی است، زمانی که دستگاه قضا دست به دستگیری افراد زد حدود 60 نفر شناسایی شد و می توان به جرأت گفت در کل کشور هزار نفر بالاترین خدمت را به ترامپ کردند و به عنوان ستون پنجم آنچه دلخواه ترامپ بود را در کشور انجام دادند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه وزارت اطلاعات و سازمان تعزیرات حکومتی باید ورود و برخورد کنند، تاکید کرد: اشتباه رخ داده با تمهیدات، مقدمات و نقشه از پیش تعیین شده نبود است، همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند مسائل به دلیل اشتباهات مدیریت رخ داد؛ اما این اشتباهات بزرگ بود و نمی توان به پای خیانت دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو