عصر بازار

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور مطرح کرد:

استفاده از تجارت کالا با کالا در دوران تحریم

عصر اعتبار- رئیس سازمان توسعه تجارت کشور با اشاره به تجربیات کشورمان در زمان تحریم گفت: ایران در تجربه تجارت خود در زمان تحریم های قبلی، سابقه تجارت کالا با کالا دارد که امروز نیز از این تجربه خود استفاده میکنیم.

استفاده از تجارت کالا با کالا در دوران تحریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجتبی خسرو تاج امروز در نشست خبری در محل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: بعد از برداشته شدن ارز دولتی برای واردات برخی از کالا ها میزان درخواست برای ثبت سفارش بسیار کاهش یافته و دیگر شاهد صفوف طولانی برای دریافت ارز نیستیم زیرا ممکن است دیگر واردات کالا با ارز 8 هزار تومانی صرفه نداشته باشد.

    وی افزود: بر این اساس وزارتخانه های ذی ربط اولویت بندی های جدیدی ارائه دادند تا ارز دولتی به آنها اختصاص یابد‌.

    رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تجربیات کشورمان در زمان تحریم گفت: ایران در تجربه تجارت خود در زمان تحریم های قبلی، سابقه تجارت کالا با کالا دارد که امروز نیز از این تجربه خود استفاده میکنیم.

    وی همچین در ارتباط با صدور بخش نامه های متعدد در روزهای اخیر که باعث سردرگمی فعالان اقتصادی شده است، تصریح کرد: آماری درباره بخش نامه هایی که در روزهای اخیر صادر شده ندارم اما با توجه به کاهش تعداد کالا هایی که ارز رسمی دریافت میکنند، امیداوریم که تعداد بخش نامه های دولتی نیز کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی