عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

خرید نجومی سکه جمع آوری نقدینگی را محقق کرد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید هدف دولت از ارائه سکه جمع آوری نقدینگی بخش خصوصی بود که با خریدهای نجومی این هدف محقق شد.

خرید نجومی سکه جمع آوری نقدینگی را محقق کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمد حسینی  با اشاره به انتشار اسامی 10 خریدار بزرگ پیش فروش سکه، اظهار داشت: خرید سکه ایرادی ندارد مگر اینکه فرد منع معاملات داشته باشد؛ اما به هر حال ممکن است افراد به نام برادر و پسرشان سکه خریداری کنند که این روش نیز ممنوعیتی ندارد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مطرح کرد: ورود به این مبحث که چرا عرضه شد و چرا عده ای خریداری کردند بحث اقتصادی خود را دارد؛ در کل با توجه به حجم بالای نقدینگی در کشور و سرعت گردش نقدینگی تلاش شد با عرضه سکه نقدینگی بخش خصوصی جمع آوری شود.

    عرضه سکه به عنوان سیاست جمع آوری نقدینگی ارائه شد

    نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه سکه به عنوان سیاست جمع آوری نقدینگی ارائه شد، ادامه داد: خریداران سکه با توجه به نقدینگی که در اختیار داشتند در این بازار حضور پیدا کردند در این سیاست اهمیتی نداشت مسیر  نقدینگی از کجا عبور کرده است این مسائل منحصر به امروز نیست افراد برای حفظ ارزش دارایی ها خود به سمت خرید ارز و سکه رفتند.

    وی تاکید کرد: خرید سکه و ارز از سوی افرادی که دارای سرمایه و منابع کار عاقلانه ای است چرا که با این کار سرعت نقدشوندگی بالا می رود و کاهش ارزش دارایی را رقم نمی زند، بنابراین اگر هر کسی که دارای سرمایه است بتواند آن را به ارز یا طلا کند کار اقتصادی و ماندگار برای حفظ سرمایه خود انجام داده است.

    سلطان سکه ایراد جو اقتصاد کشور ما است

    حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه خرید زیاد سکه دور از انتظار نیست، بیان داشت: دولت به  دنبال آن بود که به نوعی سرعت گردش نقدینگی را کاهش دهد؛ بنابراین این هدف دولت با سیاست عرضه سکه محقق شد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: عرضه سکه در این شرایط به نفع اقتصاد کشور بوده است یا خیر مباحث دیگر است و باید نتیجه این روش مورد بررسی قرار گیرد، از سوی دیگر طرح مسائلی مثل سلطان سکه ایراد جو اقتصاد کشور  است./

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی