عصر بازار

۶۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در دهگلان پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: امسال تاکنون ۶ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در شهرستان دهگلان پرداخت شده است.

۶۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در دهگلان پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، برهان صلواتی عصر امروز در جلسه شورای اداری با بیان اینکه برخی ادارات همچون اداره کار در این شهرستان به‌صورت نمایندگی اداره می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات عدیده‌ای که با وزارتخانه انجام شد، سازمان امور اداری و استخدامی با تبدیل نمایندگی به اداره موافقت نکرد اما ما همچون اداره، چارت‌های شهرستان را اضافه کرده‌ایم.

    وی گفت: با توجه به اینکه بیشترین واحدهای کارگری و صنعتی در شهرستان‌های دهگلان و قروه قرار دارد و طیف وسیعی از واحدهای کشاورزی در این منطقه قرار دارد، چارت سازمانی را از 4 نفر به 11 نفر افزایش داده‌ایم.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و پایدار روستایی تصریح کرد: در اشتغال پایدار روستایی شاهد اختصاص اعتبار بسیار خوبی از سوی دولت بودیم که از لحاظ نرخ بهره و بازپرداخت‌های طولانی، کم‌سابقه بوده است.

    وی اضافه کرد: از مجموع 8 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان تاکنون 6 میلیارد تومان برای 153 طرح و اشتغالزایی 256 نفر پرداخت شده است.

    صلواتی با بیان اینکه دهگلان جزو شهرستان‌های برتر در زمینه جذب تسهیلات مشاغل خانگی بوده است، افزود: سال گذشته 812 میلیون تومان اعتبارات کم‌بهره به شهرستان دهگلان اختصاص یافت که از این مبلغ حدود 795 میلیون تومان در قالب 170 طرح و به 170 نفر پرداخت شد.

    وی با اشاره به اعتبارات حوزه اشتغال فراگیر نیز اظهار کرد: در این بخش 3 میلیارد و 250 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب 16 طرح و با اشتغالزایی 180 نفر در این شهرستان پرداخت شده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته اعتبارات مشاغل خانگی استان از 33 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما امسال تلاش داریم بر اساس پرداختی‌های سال گذشته، اعتبارات مشاغل خانگی به دهگلان اختصاص بدهیم.

    صلواتی خاطر نشان کرد: بر همین اساس اگر اعتبارات نیمه دوم اشتغال پایدار روستایی را ابلاغ کنند حدود 9 میلیارد تومان به شهرستان دهگلان اختصاص می‌یابد و تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی که در نوبت هستند و کسانی که طرح‌های توجیهی خوبی در زمینه صنایع تبدیلی داشته باشند، پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی