عصر بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور:

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور، گفت:در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا از مالیات برارزش افزوده معاف و نرخ مالیات آن صفر می شود.

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، آیت محمد ولی با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس مذاکراتی که با مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون اقتصادی  و تعدادی از نمایندگان داشته ایم قانون ارزش افزوده طلا اصلاح شده به صورتی که اصل طلا که سرمایه مردم بوده و ابزار کار صنعت طلا و جواهر است از مالیات برارزش افزوده معاف و نرخ مالیات آن صفر می شود.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور، با بیان اینکه براساس بررسی های صورت گرفته ارزش افزوده 9 درصد از اجرت گرفته می شود، افزود: تا این مرحله این موضوع در کمیسیون اقتصادی تصویب شده اما زمانی اجرایی می شود که در صحن علنی مصوب شود و تا زمانی که قانون جدید مصوب نشود قانون مصوب گذشته باید اجرایی شود.

    حذف مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا قدرت رقابت صادراتی به تولیدکنندگان می دهد

    وی ادامه داد: درخواست اتحادیه طلا و جواهر کشور تسریع در تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس است.

    آیت محمدولی با بیان اینکه اگر اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود یکی از مشکل ترین و حادترین مشکلات صنعت طلا برداشته می شود، یادآور شد: با این معافیت افرادی که بخواهند در بحث صادرات ورود کنندT می توانند قدرت رقابت داشته باشند، در حالی که هم اکنون  توان چنین رقابتی برای آنها فراهم نیست.

    هزینه صنعت طلا و جواهر بالاست

    وی افزود: تولیدکننده زمانی که می خواهد طلایی تولید کند اجرتی دارد و هزینه صنعت طلا و جواهر بالاست، بنابراین اگر 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن اضافه شود خود به خود از گردونه رقابت خارج می شویم.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور، تصریح کرد: کشورهای صاحب این صنعت حدود 6 تا 7 کشور هستند، اما هیچ کدام این مشکل را در بحث تولید ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو