عصر بازار

ایران و عراق مصمم به ادامه همکاری های تجاری

عصر اعتبار- رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به برخی گمانه زنی ها و اخبار منتشره غیر واقعی در رابطه با روند تجارت ایران و عراق گفت: ایران به حضور در بازار عراق مصمم است و با توجه به­ مصالح مشترک دو کشور افزایش­ مراودات بازرگانی­ در دستور کار قرار دارد.

ایران و عراق مصمم به ادامه همکاری های تجاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران،­ ناصر بهزاد در این خصوص افزود: در حال حاضر روند تجارت­ کالا بین دو کشور­ عادی است و صادرات و واردات از همه مرزهای ایران و عراق انجام می‌گیرد و هم اکنون هیچ مشکلی در هیچ کدام از مرزهای دو کشور وجود ندارد.

    رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین اظهار داشت: در چهارماهه­ امسال روند افزایشی در حجم و ارزش کالاهای مورد معامله بین دو کشور می تواند نقطه عطفی در توسعه مناسبات باشد.

    بهزاد گفت: بر اساس آمار رسمی منتشره از گمرکات ایران 2.7 میلیارد دلار کالا در مدت مذکور از ایران به عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهندۀ افزایش 24 درصدی ارزش و افزایش 14 درصدی در حجم است.

    وی­­ فعالیت­ ایران در بازار عراق­ را همواره حرکت برای­ اقدام برد-برد دانست و تاکید کرد افزایش فعالیت‌های اقتصادی به اشکال مختلف دنبال می‌ شود.

    گفتنی است، توجه به سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در عراق در خصوص کالاهایی که روند تولید آنها در عراق شکل گرفته نیازمند توجه جدی برای تعمیق همکاری های اقتصادی آتی و متضمن تجارت­ پایدار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی