عصر بازار

بحران ارزی هند تشدید شد

عصر اعتبار- روپیه هند در معاملات امروز نیز در برابر دلار عقب نشست و هر دلار به ۷۰.۳۹ روپیه رسید.

بحران ارزی هند تشدید شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، افزایش کسری حساب تجاری، خروج گسترده سرمایه از هند و همچنین مناقشات بین المللی باعث شده است تا ارزش پول ملی هند به طرز بی سابقه ای تضعیف شود.

    آنیندیا بانرجی- معاون ارزی و نرخ بهره موسسه " کوتاک سکیوریتی" - در همین رابطه گفت: در حالی که هفتاد و دومین سالروز استقلالمان را جشن می‌گیریم کاهش ارزش ارزهای نوظهور به ویژه یوان چین بر هند نیز اثر گذاشته است.

    وی افزود: با این حال تحلیل تکنیکال نشان می دهد می‌توان به آینده روپیه امیدوار بود.

    وزارت بازرگانی و صنایع هند دیروز آماری منتشر کرد که به گفته آن کسری حساب تجاری هند در ماه گذشته 18.02 میلیارد دلار را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدودا 6 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    این بزرگترین کاهش ارزش روپیه از سپتامبر سال 2013 محسوب می شود. از تضعیف ارزش لیر به عنوان یکی از دلایل تقویت دلار در برابر ارزهای نوظهور و روپیه نام برده می‌شود و این شائبه را تقویت می‌کند که این بحران ممکن است به سراسر جهان سرایت کند.

    هند در حال حاضر پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا است و تخمین زده می‌شود که تا پایان سال 2030 این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن و آلمان به سومین اقتصاد بزرگ جهان پس از چین و آمریکا تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی