عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد:

سرکوب نرخ ارز در سال های گذشته چه نتایجی به دنبال داشت؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دلایل کاهش ارزش پول ملی را تشریح کرد.

سرکوب نرخ ارز در سال های گذشته چه نتایجی به دنبال داشت؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه حسینی در خصوص مدیریت نقدینگی در کشور گفت:حجم بالای نقدینگی ناشی از مدیریت و سیاستهای اقتصادی به کار گرفته شده در سال‌های اخیر بوده است.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تورم تک رقمی یکی از دستاوردهای دولت یازدهم اعلام شد اما نکته قابل تامل این است که باید ارزیابی شود این مهم چگونه به دست آمد،باید پذیرفت بخشی ازدلایل مربوط به مهار نرخ تورم به قیمت رکود در بخش های مختلف اقتصادی ایجاد شده است.

    سرکوب نرخ ارز به جهش نرخ ارز کمک کرد

    نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:سرکوب نرخ ارز در سال های گذشته باعث شد در سال پنجم فعالیت دولت تدبیر و امید و همزمان با اوج گیری بی‌اعتمادی اقتصادی به دولت، جهش قیمتی در بازار ارز اتفاق بیفتد با مدیریت صحیح امکان جلوگیری از جهش شدید قیمت ها وجود داشت.

    درجه اعتماد مردم به نظام بانکی کشور کاهش یافته است

    حسینی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اضافه کرد:متأسفانه درجه اعتماد مردم به نظام بانکی کشور کاهش یافته و مشابه این اتفاق در سال 91 با توجه به تلاطم های ارزی رخ داد چرا که در آن سال نیز به به طور مثال کسانی که سپرده‌گذاری ارزی کرده بودند مجبور شدند معادل ریالی سپرده های خود را دریافت کنند.

    وی ادامه داد:مشکلات موسسات مالی و اعتباری در سال های گذشته که به دلیل عدم نظارت کافی بانک مرکزی بر عملکرد موسسات مالی و اعتباری رخ داد یکی دیگر از دلایلی بوده است که باعث ایجاد تلاطم در بازارهای کشور شده در این راستا بانک مرکزی  اقدام به  اعطای بیش از بیست هزار میلیارد تومان خط اعتباری کرد که باعث رشد حجم نقدینگی بیش از پیش شده است.

    بررسی دلیل خلق پول پر قدرت

    حسینی تصریح کرد:اینکه به سیستم بانکی کشور این موضوع تحمیل می‌شود تا تسهیلات تکلیفی پرداخت کنند به خلق پول پرقدرت می انجامد و به طور طبیعی به زیان اقتصاد کشور است.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:به جای ارائه تسهیلات تکلیفی می‌توان بخش تولید را از طریق راهکارهای دیگر تقویت کرد به طور مثال بخشودگی مالیاتی و رسیدگی به دیگر مشکلات کارفرمایان می‌تواند بخشی از مشکلات تولید را حل کند نکته دیگر اینکه باید در ادامه از اعمال سیاست‌های پولی و مالی اشتباه، پرهیز شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو