عصر بازار

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ارزیابی نحوه اجرای بسته جدید ارزی دولت در کمیسیون اقتصادی

عصر اعتبار- عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:عملکرد سیستم بانکی در زمینه اجرای مفاد بسته جدید ارزی در کمیسیون اقتصادی ارزیابی می شود.

ارزیابی نحوه اجرای بسته جدید ارزی دولت در کمیسیون اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سید تقی کبیری درباره بسته ارزی جدید دولت گفت:براساس توافقات انجام شده مقرر شده بود که در سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی، مولفه های مدنظر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در قالب طرح ساماندهی بازار ارز آماده شده  بود، لحاظ شود.

    عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:مشکلات اقتصادی در ابعاد مختلف باید مورد رسیدگی قرار بگیرد بطور طبیعی یکی از ابعاد مربوط به رفع مشکلات اقتصادی بحث ساماندهی بازار ارز است که بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد.

    ضرورت ارائه بسته جامع اقتصادی برای ساماندهی اقتصادی

    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، افزود:مطلوب تر این بود که به جای بسته ارزی یک بسته جامع اقتصادی برای ساماندهی اقتصادی کشور طراحی می شد چرا که علاوه به رسیدگی به مسائل ارزی، در خرید و فروش سکه طلا، نقدینگی بالا، سپرده های بانکی، بازارهای مسکن و سرمایه و مسائل دیگر باید مدیریت منسجم اقتصادی اعمال شود تا مشکلات حل شود.   

    بخش عمده ای از خریداری سکه توسط بانک ها انجام شده است

    کبیری در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت:بر اساس اخبار بخش عمده ای از خریداری سکه طلا توسط بانک ها انجام شده که نکته قابل تاملی است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و در بسته جامع اقتصادی موارد مذکور باید لحاظ شود.

    وی ادامه داد:نحوه عملکرد سیستم بانکی در زمینه اجرای مفاد بسته جدید ارزی نکته بسیار مهمی است بنابراین بعد از گذشت یک مدت زمان منطقی نحوه اجرای سیاست های جدید و عملکرد بازار ثانویه ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس ارزیابی می شود.   

    عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در هر صورت باید نظارت ها و اجرای تصیمات اقتصادی به نتیجه عملی و موثر در اقتصاد منتهی شود به نحوی که مردم ابراز رضایت داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی